تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
نظر‌سنجی‌‌ها در فرانسه نشان داد

حزب مارین لوپن در اکثریت مطلق

بر اساس نظرسنجی‌های منتشر شده از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی» مارین لوپن در این انتخابات پیشتاز است.

کد خبر: ۱۶۷۴۹۸
۲۰:۵۴ - ۰۲ تير ۱۴۰۳

حزب مارین لوپن در اکثریت مطلق

دیدارنیوز: طبق نظرسنجی‌های منتشر شده از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست‌گرای افراطی "اجتماع ملی" مارین لوپن در این انتخابات پیشتاز است و از احزاب "جبهه مردمی" چپ‌گرا و نیز حزب امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه جلوتر است.

به نقل از دویچه‌وله، انتخابات پارلمان اروپا در حالی در روز یکشنبه ۲۰ خرداد به پایان رسید که نتایج آن به طور کلی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به سوی احزاب راست‌گرا متمایل بود.

در فرانسه نیز پیروزی احزاب عمدتا راست‌گرا در انتخابات اروپا سبب شد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری این کشور در شامگاه یکشنبه پارلمان ملی نمایندگان را منحل و خبر برگزاری انتخابات جدید را اعلام کند.

با این حال گفته می‌شود به رغم موفقیت احزاب راستگرا و پوپولیست در انتخابات پارلمان اروپا، احزاب محافظه‌کار و راست میانه‌رو بزرگ‌ترین فراکسیون را در پارلمان اروپا در دست دارند و شمار کرسی‌های خود را از ۱۷۶ به ۱۸۴ کرسی افزایش داده‌اند.

اما فراتر از این به نظر کارشناسان، فرانسه در پی اعلام نتایج انتخابات، پارلمان اروپا دستخوش زلزله‌ای سیاسی شده است. در این انتخابات حزب راستگرای پوپولیستی "اجتماع ملی" که رهبری آن را ماری لوپن بر عهده دارد، با کسب ۳۲ درصد آرا قدرتمندترین حزب شد. این درحالی است که حزب "رنسانس"، حزب امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تنها ۱۶ درصد آراء را به دست آورد.

گزارش رویترز بر مبنای نظرسنجی "آی‌اف‌اوپی" که به سفارش شبکه تلویزیونی تی‌اف‌۱ و روزنامه فیگارو انجام شده حاکی از آن است که حزب اجتماع ملی ۳۴ درصد، جبهه مردمی ۲۹ درصد، و نیز ائتلاف مکرون ۲۲ درصد از آراء را به خود اختصاص خواهند داد.

همچنین بر مبنای نظرسنجی "هریس اینتراکتیو" که به سفارش رادیو آرتی‌ال و مجله شالانژ انجام شده، اجتماع ملی ۳۳ درصد، جبهه مردمی ۲۶ درصد، و بلوک مکرون ۲۱ درصد رای خواهند آورد.

از دیگرسو نظرسنجی "آپینیون‌وی" به سفارش تلویزیون سی‌نیوز، رادیو اروپا ۱ و نیز روزنامه ژرونال دومناش نیز از آن حکایت دارند که اجتماع ملی ۳۵ درصد، جبهه مردمی ۲۷ درصد، و ائتلاف مکرون ۲۰ درصد از آراء را از آن خود خواهند کرد.

رویترز گزارش می‌دهد که این پیش‌بینی‌ها تقریبی به شمار می‌روند، اما به نظر می‌رسد که بر اساس آن‌ها اتحاد ملی بین ۲۳۵ تا ۲۸۰ کرسی پارلمان را از آن خود کند که از ۲۸۹ کرسی مورد نیاز برای به دست آوردن اکثریت مطلق کمتر است، اما در عین حال این حزب را به بزرگترین گروه پارلمانی تبدیل می‌کند.

فراتر از این پیش‌بینی‌ها، آن چه که در نظرسنجی‌ها مشترک است این است که حزب مکرون در شرایط نامساعدی به سر می‌برد، اما با این حال با توجه به احتمالات گوناگون در دور دوم انتخابات در ۷ ژوئیه باید این نظرسنجی‌ها را با احتیاط تعبیر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی