تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
سازمان ملل خبر داد

افزایش ۷۲ درصدی قربانیان جنگ؛ «بی‌رحمی برای کشتن وحشتناک است»

شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با انتشار گزارشی، نسبت به افزایش خسارت غیرنظامیان در جنگ هشدار داد.

کد خبر: ۱۶۷۳۰۸
۱۸:۴۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

افزایش ۷۲ درصدی قربانیان جنگ در جهان

دیدارنیوز: شمار افرادی که در جنگ و درگیری‌های نظامی در سال گذشته کشته شده‌اند نسبت به سال ۲۰۲۲، ۷۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «سی بی اس نیوز»، سه‌شنبه ۲۹ خرداد، شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با انتشار گزارشی، نسبت به افزایش خسارت غیرنظامیان در جنگ هشدار داد.

فولکر تورک، رئیس شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید: «طرفین درگیر در جنگ‌ها به طرز فزاینده‌ای، قانون و حقوق بشر را زیرپا می‌گذارند.»

او گفت: «در طول یک سال گذشته کودکان هدف تیراندازی و بمباران قرار گرفته‌اند، بیمارستان‌ها موشک‌باران شدند و مناطق مسکونی زیر بمباران شدید قرار گرفتند.»

بر اساس این گزارش میزان کودکان کشته شده در جنگ در سال میلادی گذشته، سه برابر و تعداد زنانی که قربانی جنگ شده‌اند دو برابر افزایش داشته است.

بخش مهمی از این افزایش شمار قربانیان غیرنظامی مربوط به حمله اسرائیل به غزه و همچنین حمله حماس به اسرائیل است، تورک در این باره گفت: «بی‌اعتنایی دو طرف به قوانین حقوق بشر و میزان قساوت و بی‌رحمی برای کشتن انسان‌ها وحشتناک است.»

به نقل از العربیه، به گفته تورک براساس آمار شورای‌عالی حقوق بشر سازمان ملل؛ از زمان حمله اسرائیل به غزه بیش از ۱۲۰ هزار نفر که اغلب زن و کودک بوده‌اند کشته یا زخمی شده‌اند.

تورک همچنین افزایش میزان خسارات غیرانسانی در اوکراین، جمهوری دمکراتیک کنگو، سوریه و سودان را بسیار نگران‌کننده خواند.

او می‌گوید تا پایان ماه مه، میزان کسری بودجه ما برای پاسخگویی به نیاز‌های فوری بشردوستانه به نزدیک ۴۱ میلیارد دلار رسیده درحالی که ممکن است تجدید‌نظر در بودجه جاری، فقط ۱۶ درصد افزایش یابد.

نهاد‌های مختلف سازمان ملل از جمله یونیسف در ماه‌های گذشته با بی‌سابقه خواندن میزان کشته‌شدن کودکان و زنان در حملات اسرائیل به غزه، خواستار آتش‌بس فوری برای امکان امدادرسانی به غزه شده‌اند، این درحالی‌ست که هفته پیش مدیر برنامه‌ریزی آژانس امدادرسانی به آوارگان سازمان ملل که اخیرا از رفح بازگشته بود در یک گفت‌وگو به «العربیه فارسی» گفت: امکان امدادرسانی به رفح و غزه زیر بمباران و حملات شدید اسرائیل «در حال غیرممکن» شدن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی