تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

بازداشت ۸ نفر در آمریکا به اتهام ارتباط با «داعش»

یک شبکه آمریکایی گزارش داد که مقامات این کشور، هشت شهروند تاجیکستانی را در ارتباط احتمالی با «داعش» در شهر‌های نیویورک، فیلادلفیا و لس‌آنجلس دستگیر کردند.

کد خبر: ۱۶۷۰۳۳
۱۱:۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

بازداشت ۸ نفر در آمریکا به اتهام ارتباط با «داعش»

دیدارنیوز: شبکه «ان‌‎بی‌سی نیوز» به نقل از سه منبع آگاه آمریکایی گزارش داد مقامات آمریکایی هشت شهروند تاجیکستانی را در ارتباط احتمالی با «داعش» در آخر هفته در شهر‌های نیویورک، فیلادلفیا و لس‌آنجلس دستگیر کردند.

منابع گفتند مظنونان تحت نظر گروه ویژه ضد تروریسم «اف‌بی‌آی» وابسته به دفتر تحقیقات فدرال بودند و از سوی اعضای اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده موسوم به «ICE» دستگیر شدند.

به نقل از العربیه، به گفته دو مقام آگاه، این هشت نفر که فاقد سابقه جنایی هستند از مرز‌های جنوبی وارد ایالات متحده شدند.

این مقامات گفتند، دست‌کم دو نفر از این افراد در بهار سال ۲۰۲۳ از مرز عبور کردند و یکی از آن‌ها از برنامه «CBP One» که دولت بایدن برای متقاضیان پناهندگی طراحی کرده، استفاده کرده است. روزنامه «نیویورک پست» اولین منبعی بود که این دستگیری‌ها را گزارش کرد.

سه منبع گفتند گروه ویژه عملیات ضد تروریسم «اف‌بی‌آی» از تهدید تروریستی این افراد آگاه بوده و به عنوان بخشی از این تحقیقات، نظارت بر این افراد را آغاز کردند.

یک مقام ارشد آمرکایی گفت «اف‌بی‌آی» چندین ماه این گروه را تعقیب کرده و فعالیت‌های آن‌ها را زیر نظر داشته است.

دو منبع اعلام کردند اگرچه تا هنوز به ارتباط تروریسم یا توطئه تروریستی متهم نشده‌‎اند، «اف‌بی‌آی» به اداره مهاجرت و گمرک اطلاع داده که به دلیل ارتباط احتمالی با داعش آن‌ها را دستگیر کند و این افراد به اتهام‌های مهاجرتی دستگیر شدند.

این دو منبع ابراز داشتند این افراد در بازداشت هستند و با روند در پیش یک قاضی مهاجرت روبرو هستند و ممکن است بعد‌ها با اتهامات مرتبط با تروریسم روبرو شوند.

وزارت امنیت داخلی و «اف‌بی‌آی» در بیانیه‌ای مشترک روز سه‌شنبه اعلام کردند: «در چند روز گذشته، ماموران «ICE» تعداد زیادی مهاجر را مطابق با مقامات مهاجرت بازداشت کرده‌اند. این اقدامات با هماهنگی نزدیک با ماموریت مشترک ضد تروریسم «اف‌بی‌آی» صورت گرفته است.»

وزارت امنیت داخلی اعلام کرد این افراد در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک و در انتظار اخراج هستند.

شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» پیشتر گزارش داده بود، اداره مهاجرت و گمرک در ماه آوریل یک مرد ازبک را در بالتیمور به اتهام ارتباط با داعش که بیش از دو سال در ایالات متحده زندگی می‌کرد، بازداشت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی