تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
وزیر بهداشت اعلام کرد

پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول در دولت سیزدهم

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت از پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول درآمدی در دولت سیزدهم و افتتاح تخت‌های بیمارستانی جدید در ماه‌های آینده خبر داد.

کد خبر: ۱۶۷۰۲۸
۱۰:۲۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول در دولت سیزدهم

دیدارنیوز: وزیر بهداشت با اشاره به تأکید ویژه رییس جمهور شهید بر تقویت پوشش بیمه همگانی سلامت، گفت: در دولت مردمی ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و آرزوی دیرینه پوشش همگانی سلامت تا حدود زیادی محقق شد.

بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور از مدیریت نیرو‌های انقلابی، با سواد، متخصص و جهادی در دولت مردمی سخن گفت و افزود: روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بسیار توانمند و متخصص هستند و در هر فصل یک اجلاس و گردهمایی روسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاس، اقدامات و فعالیت‌های روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور به ویژه در حوزه تقویت شبکه بهداشت، تأمین نیروی انسانی، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع و توسعه ۱۷ هزار تخت بیمارستانی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقرر بود تا پایان دولت سیزدهم در سال آینده، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شود، گفت: این تخت‌ها در ماه‌های آینده افتتاح می‌شوند و آثار شیرین دولت مردمی را خواهند چشید. همچنین در طول ۳۳ ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی سنگین و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

عین اللهی از تحقق قانون جوانی جمعیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات سلامت محور به عنوان تأکیدات ویژه شهید آیت الله رئیسی یاد کرد و افزود: ایشان همواره تأکید داشت که کشور ما استعداد‌های بالقوه زیادی در حوزه تولید و دانش بنیان دارد و نمونه آن هم تولید ۶ نوع واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان بود.

وی با اشاره به تولید بسیاری از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی، یادآور شد: برخی شرکت‌های بزرگ و موفق داروسازی در این استان فعالیت دارند. همچنین در دولت مردمی، پارک‌های علم و فناوری سلامت، رشد دو برابری داشت تا زمینه‌ای برای ارتقای تولیدات محصولات سلامت محور باشند.

وزیر بهداشت از رشد مناسب ظرفیت رشته پزشکی و مقاطع تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی خبر داد و گفت: در این دولت شاهد توسعه آموزش پزشکی و ایجاد رشته‌ها و دانشکده‌های جدید در سراسر کشور بودیم. همچنین در حوزه پژوهشی، کشورمان رتبه اول منطقه را دارد و در عرصه بین المللی نیز رتبه ما از ۱۶ به ۱۵ ارتقاء پیدا کرد.

عین اللهی تأکید کرد: در روز‌های آینده پروژه‌های بهداشتی و درمانی زیادی در سراسر کشور با حضور بنده و معاونان وزارت بهداشت در کشور افتتاح می‌شود و تا پایان دولت، بیش از ۱۰۰۰ تخت جدید بیمارستانی افتتاح می‌شود که برخی از این پروژه‌ها همانند بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، بیش از ۳۰ سال معطل بوده که در این دولت و با حمایت شهید آیت الله رئیسی، تکمیل شده و به نتیجه رسیده است.

بر اساس گزارش وبدا، به گفته وی، روز پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) و با حضور سرپرست ریاست جمهوری، چندین پروژه مهم حوزه سلامت استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود که یکی از آن‌ها مرکز پیشرفته و جامع درمان سرطان در مشهد مقدس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی