تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
عزت‌الله ضرغامی توضیح داد

شرط خروج اشیای تاریخی از کشور چیست؟

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: مصوبه‌ای در هیات دولت داشتیم که خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیات وزیران باشد.

کد خبر: ۱۶۶۵۹۷
۱۳:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

شرط خروج اشیای تاریخی از کشور چیست؟

دیدارنیوز: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیئت وزیران باشد.

عزت‌الله ضرغامی در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات دولت در حوزه میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی گفت: مصوبه‌ای در هیئت دولت داشتیم که خروج اشیای تاریخی از کشور باید با تصویب هیئت وزیران باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یاد آور شد ۶ماه قبل مصوبه‌ای داشتیم برای برگزاری نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه ملی پکن، این نمایشگاه با استقبال زیادی مواجه شد و چین از ما درخواست کرد که ۶ ماه دیگر تمدید کنیم تا در نمایشگاه بزرگ شانگ‌های هم شرکت کنیم که امروز این موضوع در هیئت وزیران تصویب شد.

وی با بیان این که ۲۱۱ قطعه شیء تاریخی در این نمایشگاه به بازدید عموم گذاشته شد، عنوان کرد:این نمایشگاه ۲۳ خرداد در شانگ‌های آغاز می‌شود و از من هم برای حضور در آن دعوت شده است.۲ هفته اول از این نمایشگاه پکن آنقدر استقبال شد که بلیط‌ها پیش‌فروش شد. خود چینی‌ها به ما گفتند که هرکسی بازدید کرد مبلغی برای فرهنگ و تمدن ایران شد.

ضرغامی با اشاره به این که روز ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است، گفت:رئیس‌جمهور شهید در بین همه روسای جمهور به صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشتند و دولت مصوبات خوبی داشت و کار‌های خوبی به دستور ایشان در دولت انجام دادیم. روز شنبه پروژه‌های صنایع دستی را افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود:۱۴۴ پروژه در حوزه صنایع دستی به ارزش ۴۶۱ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۲۹ نفر را افتتاح می‌کنیم. ۱۲۷ کارگاه تولیدی و ۱۳ خانه صنایع دستی و ۴ بازارچه صنایع دستی افتتاح می‌شود. آیین‌نامه خانه‌های صنایع دستی در دولت سیزدهم تصویب شد و ما روی آن تمرکز کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی