تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
ریگی شروع کننده حملات تیمش است و به خوبی از رفیعی هنگام بازیسازی پشتیبانی می‌کند

چرا اوسمار به گلزن پرسپولیس گفت «مورچه»؟

یکی از بازیکنانی که از همین حالا اوسمار ویرا برای فصل آینده روی او حساب ویژه‌ای برای پُست مورچه‌ای باز کرده، مسعود ریگی است.

کد خبر: ۱۶۶۳۰۸
۰۹:۵۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

چرا اوسمار به گلزن پرسپولیس گفت «مورچه»؟

دیدارنیوز: هیچ کس فکرش را نمی‌کرد زننده یکی از گل‌های پرسپولیس در قزوین، مسعود ریگی باشد!

پرسپولیس در یک دیدار بیرون از خانه، اما بسیار مهم توانست با نتیجه ۳ بریک مقابل شمس آذر قزوین به برتری برسد.

اوسمار ویرا ظاهرا از بابت یکی از گل‌های این دیدار بسیار خوشحال و مسرور شده بود و گفت: من خیلی خوشحالم که مسعود گل زد، چون پستی که او بازی می‌کند پست مورچه‌ای است. مورچه خیلی کار می‌کند و به چشم هیچ‌کس نمی‌آید. من خوشحالم که مسعود گل زد، چون خیلی در این فصل تلاش کرد و حقش بود.

منظور سرمربی برزیلی از مسعود ریگی هافبک دفاعی بی حاشیه و کم حرف تیم پرسپولیس است. بازیکنی که بدون ادعاست و در منطقه پشتیبانی به خوبی بازی می‌کند و حتی اگر لازم باشد دعوا هم می‌کند!

شاید بازی مسعود ریگی خیلی به چشم نیاید، اما نقطه اتصال خط دفاع پرسپولیس با خط میانی است. او به نوعی موتور متحرک تیم پرسپولیس است که با توپ گیری در وسط زمین، اجازه پاسکاری و خلاقیت به هافبک‌های تکنیکی تیمش می‌دهد.

برخلاف تصورات، مسعود ریگی شروع کننده حملات تیمش است و به خوبی از سروش رفیعی هنگام بازیسازی پشتیبانی می‌کند. بی دلیل نبود که یحیی گل محمدی ابتدای فصل تاکید زیادی برای جذب مسعود ریگی داشت، هرچند برخی هواداران و طرفداران کمال کامیابی نیا سن و سال این بازیکن را نشانه رفته و از این خرید به شدت انتقاد کردند! بدون شک امروز اوسمار ویرا دستیار یحیی گل محمدی از اتخاذ این تصمیم سرمربی سابق پرسپولیس خرسند است. بازیکنی که بدون ادعاست و در خط میانی بسیار ساده و به خوبی بازی می‌کند و حتی اگر لازم باشد دعوا هم می‌کند!

یکی از مهم‌ترین اصول در فوتبال، دفاع از دروازه خودی و جلوگیری از گل زدن تیم رقیب است. به دلیل اهمیت بالای دفاع، وظایف هافبک دفاعی هم بسیار حیاتی و ضروری خواهد بود. هافبک دفاعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مهره‌های دفاع در زمین، به مدافعین کمک می‌کند تا مانع از نفوذ تیم رقیب به زمین و باز شدن دروازه تیم خود شوند.

هافبک دفاعی از میانه زمین مسئولیت دفاعی خود را آغاز می‌کند و مهاجمین حریف را در میانه زمین متوقف می‌کند. این بازیکنان علاوه بر مکمل کردن مدافعین، گاهی وظایف دفاعی خود را رها کرده و در پخش توپ به هافبک‌های دفاعی کمک می‌کنند.

این وظیفه اصلی پُست مورچه‌ای (به قول اوسمار ویرا) است، اما حالا مسعود ریگی موفق به گلزنی هم شده است؛ بنابراین سرمربی برزیلی حق دارد خوشحال باشد و از این موضوع را در کنفرانس خبری خود نیز عنوان کند.

شاید هنگام خرید ریگی با توجه سن و سالش (متولد ۱۳۶۹) تردید‌هایی وجود داشت، اما نشان داد همه پیش بینی‌ها اشتباه بوده است.

هافبک‌های دفاعی باید آمادگی بدنی خوبی داشته باشند، زیرا باید بیشتر از سایر بازیکنان بدوند. برای اینکه یک تیم دفاع خوب و کاملی داشته باشد، به بازیکنانی در موقعیت هافبک دفاعی نیاز دارد که توان بدنی بالایی دارند و مسعود ریگی از این خصیصه نیز بهره‌مند است.

به هر روی یکی از بازیکنانی که از همین حالا ویرا برای فصل آینده روی او حساب ویژه‌ای برای پُست مورچه‌ای باز کرده، مسعود ریگی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی