تیتر امروز

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
آنالیز حالات قهرمانی لیگ برتر

۷۷ درصد جام قرمز، ۲۳ درصد آبی!

از ۹ حالت ممکن که در هفته آخر لیگ برتر امکان رخ دادن آن وجود دارد در ۶ حالت، پرسپولیس قطعا قهرمان خواهد شد و در ۲ حالت جام به استقلال خواهد رسید. با توجه به این اعداد فقط از نظر حالات ریاضی و بدون در نظر گرفتن سایر پارامترها، پرسپولیس به احتمال ۷۷ درصد فاتح این دوره از لیگ برتر می‌شود. شاگردان جواد نکونام هم ۲۳ درصد احتمال دارد که به قهرمانی این دوره برسند.

کد خبر: ۱۶۶۲۲۷
۰۹:۰۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳

۷۷ درصد جام قرمز، ۲۳ درصد آبی!

دیدارنیوز: تیم پرسپولیس با پیروزی در بازی آخر به قهرمانی خواهد رسید.

پرسپولیس و استقلال در هفته ماقبل پایانی لیگ به پیروزی رسیدند تا تکلیف قهرمان در روز آخر مشخص شود. پرسپولیس ۶۵ و استقلال ۶۴ امتیازی است. در ۲ بازی باقیمانده ۹ حالت ممکن است رخ دهد. در این گزارش تعداد حالتی که در آن هر تیم قهرمان می‌شود بررسی شده است.

با برد پرسپولیس هیچ شانسی برای استقلال نیست

سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس است و این تیم در صورت پیروزی در بازی آخر برابر مس رفسنجان با هر نتیجه‌ای که در بازی استقلال با پیکان رقم بخورد، موفق به تکرار قهرمانی خود خواهد شد و استقلال برای رسیدن به قهرمانی باید امیدوار به توقف پرسپولیس باشد.

برد، تنها راه قهرمانی استقلال

شرط لازم برای قهرمانی استقلال، توقف پرسپولیس است، ولی این شرط کافی نیست. در صورت تساوی پرسپولیس در هفته آخر، استقلال تنها باید به پیروزی دست یابد. با شکست پرسپولیس در بازی آخر، استقلال با تساوی مقابل پیکان هم‌امتیاز با پرسپولیس خواهد شد. براساس قانون سازمان لیگ، در این حالت تفاضل گل قهرمان لیگ را مشخص می‌کند. تفاضل گل پرسپولیس ۲۶ و تفاضل گل استقلال ۲۳ است. با توجه به اینکه گل زده پرسپولیس از استقلال بیشتر است، پرسپولیس باید با اختلاف حداقل ۴ گل از مس رفسنجان شکست بخورد تا استقلال با تساوی به قهرمانی دست یابد، اتفاقی که شانس زیادی نمی‌توان برای آن قائل شد. با این اوصاف استقلال برای قهرمانی باید پیکان را شکست داده و خوش‌بین به امتیاز از دست دادن پرسپولیس باشد.

۷۷ درصد جام قرمز، ۲۳ درصد آبی

از ۹ حالت ممکن که در هفته آخر امکان رخ دادن آن وجود دارد در ۶ حالت پرسپولیس قطعا قهرمان خواهد شد و در ۲ حالت جام به استقلال خواهد رسید. در حالتی که پرسپولیس شکست خورده و استقلال به نتیجه تساوی دست یابد، احتمال کمی برای قهرمانی استقلال وجود دارد. با توجه به این اعداد فقط از نظر حالات ریاضی و بدون در نظر گرفتن سایر پارامترها، پرسپولیس به احتمال ۷۷ درصد فاتح این دوره از لیگ برتر می‌شود. شاگردان جواد نکونام هم ۲۳ درصد احتمال دارد که به قهرمانی این دوره برسند. این اعداد نشان می‌دهد که هرچند پرسپولیس شانس اول قهرمانی است، ولی استقلال هم بخت کمی برای قهرمانی ندارد.

مطلب مرتبط:

شمس آذر ۱ - ۳ پرسپولیس/ استقلال ۱ - ۰ گل‌گهر/ جنگ قهرمانی در ایستگاه آخر، نفت سقوط کرد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی