تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تنش در خاورمیانه ادامه دارد

حمله موشکی به نفتکش در نزدیکی سواحل یمن

شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «آمبری» از دریافت گزارش حمله موشکی به یک نفتکش حامل پرچم پاناما در ۱۰ مایل دریایی جنوب غربی بندر مخا در یمن خبر داد.

کد خبر: ۱۶۵۶۰۱
۱۱:۵۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمله موشکی به نفتکش در نزدیکی سواحل یمن

دیدارنیوز: سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا، پیشتر و در بامداد شنبه ۲۹ اردیبهشت، اعلام کرد گزارشی مبنی بر حمله به یک کشتی، درشب گذشته، در ۷۶ مایل دریایی شمال غرب حدیده یمن دریافت کرده است. این سازمان افزود این کشتی در پی حمله آسیب جزئی دیده است.

این سازمان وابسته به نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد کاپیتان کشتی تایید کرده «پس از اصابت یک شیء ناشناخته به کشتی، آسیب جزئی وارد شده است.»

کاپیتان افزود: «کشتی و خدمه آن سالم بوده و سفر به مقصد بعدی را ادامه دادند.»

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» به جزئیات بیشتر این حمله اشاره‌ای نکرد، اما اعلام کرد که مسئولان در حال بررسی این حادثه بوده و به کشتی‌ها توصیه کرد‌ند «ضمن رعایت احتیاط، هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.»

شبه‌نظامیان حوثی که کنترل پرجمعیت‌ترین مناطق یمن را در دست دارند، چند ماه است، با ادعای همبستگی با فلسطینی‌ها در نوار غزه، به کشتی‌ها در آب‌های نزدیک به این کشور حمله می‌کند.

شبه‌نظامیان حوثی از نوامبر تاکنون حملات موشکی و پهپادی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن انجام داده‌اند.

حوثی‌ها از ۱۹ نوامبر، و با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ کشتی را در دریای سرخ و دریای عرب هدف حملات پهپادی و موشکی قرار داده‌اند.

عبدالملک الحوثی، رهبر این شبه‌نظامیان، مدعی شد این کشتی‌ها با اسرائیل در ارتباط بوده و یا مقصدشان بنادر اسرائیلی بوده است.

به نقل از العربیه، این حملات همچنین به نگرانی جنگ اسرائیل و حماس که باعث بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود، دامن زد، به ویژه پس از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق در اوایل آوریل گذشته، که تهران با پرتاب بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به حمله اسرائیل پاسخ داد و اسرائیل نیز پایگاه‌های نظامی در داخل ایران را هدف قرار داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی