تیتر امروز

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور

این صد و سی و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با رئیس پیشین سازمان ملی جوانان

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید

دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» این بار میزبان رحیم عبادی، رئیس پیشین سازمان ملی جوانان بود. او معتقد است نسلی که روزی مخاطب سازمان ملی جوانان بود، امروز به میانسالی رسیده است.
علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد

«تیتر» در یکی دیگر از سری برنامه‌های خود و با توجه به اهمیت افزایش قیمت بنزین به سراغ یکی از نمایندگان پیشین مجلس و عضو کمیسیون انرژی رفت تا در مورد قیمت بنزین حقایق را برای مردم بگوید.
افت چند صد میلیونی قیمت خودرو‌های وارداتی و مونتاژی

بازار خودرو؛ خریداری نیست!

سعید موتمنی، فعال بازار خودرو به روند کاهشی قیمت خودرو از اواخر هفته قبل اشاره کرد و گفت: با این وجود قیمت‌ها در بازار خودرو بالا است و خریداری وجود ندارد.

کد خبر: ۱۶۵۵۳۳
۱۲:۰۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازار خودرو؛ خریداری نیست!

دیدارنیوز: یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو از اواخر هفته قبل آغاز شده است، گفت: با این وجود قیمت‌ها در بازار خودرو بالا است و خریداری وجود ندارد.

سعید موتمنی، فعال بازار خودرو درخصوص وضعیت بازار به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت‌ها در بازار خودرو از اواخر هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفته است و خودرو‌های نو، کارکرده، وارداتی و مونتاژی ریزش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: اکثر خودرو‌هایی که بیش از ۵۰۰ میلیون قیمت دارند، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند و حتی قیمت خودرویی مانند پژوپارس ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی درخصوص ریزش قیمت خودرو‌های داخلی توضیح داد: قیمت پژوپارس که تا چند روز پیش ۶۷۵ میلیون تومان بود به ۶۵۵ میلیون تومان رسیده است و حتی تا ۶۳۵ میلیون هم به فروش می‌رسد و قیمت دنا اتوماتیک که یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون بود به یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار خودرو در مورد وضعیت خودرو‌های مونتاژی گفت: خودرو‌های مونتاژی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند، به‌طوری که لاماری حدود ۸۰ میلیون و جک J ۴ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی در مورد ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی که به کف خیابان رسیده‌اند نیز گفت: هیوندای کرتا وارداتی کرمان موتور که اوایل فروردین تا ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت داشت با ریزش ۴۰۰ میلیونی در حال حاضر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

موتمنی اضافه کرد: کیا سلتوس که سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون بود، ۳۰۰ میلیون ریزش قیمت داشته است، اما قیمت هیوندای توسان پایین نیامده و همچنان حول ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌چرخد. قیمت النترا ۱۰۰ میلیون افت داشته و در میان خودرو‌های وارداتی، کرولا کاهش قیمت زیادی داشته و ۴۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: خودرو، چون به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و قیمت آن ارتباط نزدیکی با تنش‌های سیاسی و نوسانات ارزی دارد و از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد، به دلیل این که اوضاع کمی آرام شده شاهد عقب نشینی‌ها قیمت‌ها هستیم، قیمت خودرو که در سال جدید ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته بود، آرام آرام در حال نزدیک شدن به قیمت اسفندماه است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا افت قیمت‌ها تاثیری در افزایش معاملات داشته است، گفت: تقاضا برای خودرو در بازار کم است و با کاهش قیمت، خرید و فروش به آن صورت که باید انجام نمی‌شود، قیمت‌ها در بازار واقعا بالا است و مشتری کمتر مراجعه می‌کند.

وی افزود: تقاضا صرفا برای خودرو‌هایی که اختلاف قیمت میان قیمت مصوب کارخانه‌ای و بازار آزاد آن زیاد است، بالاست، اما در بازار فعالیتی دیده نمی‌شود.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: اگر خودرو مرتب و روزانه فاکتور شود، تفاوت قیمت بازار و کارخانه پایین می‌آید، اگر می‌خواهیم خودرویی که به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده مجدد به کالای مصرفی تبدیل شود باید عرضه افزایش یابد تا دیگر بازار خودرو از نوسانات ارز و تنش‌های سیاسی هم تاثیر نپذیرد.

موتمنی در پایان تاکید کرد: محدودیت و عرضه قطره چکانی خودرو در بازار سبب شده تا فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد حفظ شود، برای عبور از این وضعیت یا باید تولید افزایش یابد و یا این که واردات بیشتر شود.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر