تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

دلیل تعلیق مجوز امنیتی «رابرت مالی» چه بود؟

دو مقام آمریکایی مدعی شدند که مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به دلیل ارسال اسناد طبقه‌بندی‌شده به ایمیل شخصی و تلفن همراهش معلق شده است.

کد خبر: ۱۶۵۱۳۶
۱۸:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

دلیل تعلیق مجوز امنیتی «رابرت مالی» چه بود؟

دیدارنیوز: دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای تصریح کردند مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به دلیل ارسال اسناد طبقه‌بندی‌شده به ایمیل شخصی و تلفن همراهش معلق شده است.

روزنامه «واشینگتن‌پست»، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، به نسخه‌ای از نامه جیم ریش و مایکل مک‌کال دست یافت که این دو قانون‌گذار ارشد جمهوری‌خواه خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تاکید کردند «یک نهاد سایبری متخاصم» با نفوذ به تلفن همراه رابرت مالی به این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دست یافته است.

به نقل از العربیه، در این نامه که شش مه نوشته شده است، نمایندگان جمهوری‌خواه از وزارت خارجه، به دلیل ارائه ندادن اطلاعات کافی درباره علت تعلیق دسترسی‌های امنیتی رابرت مالی، انتقاد کرده و ۱۹ سوال در این زمینه مطرح کرده‌اند. وزارت خارجه در پاسخ اعلام کرد که مالی هنوز در مرخصی است و به طور معمول در مورد مجوز‌های امنیتی افراد اظهارنظر نمی‌کند.

پس از آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۱، رابرت مالی مسئولیت احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» را برعهده گرفت.

تلاش‌های مالی برای بازگرداندن این توافق با شکست مواجه شد و اختلافات میان آمریکا و ایران در موضوعاتی مانند برنامه هسته‌ای و حمایت از گروه‌های نیابتی در خاورمیانه تشدید یافت.

مجوز امنیتی رابرت مالی سال گذشته معلق شد و به گفته وزارت خارجه آمریکا، او در مرخصی بدون حقوق به سر‌می‌برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی