تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اعتراض دانشجویان به جنگ در غزه است

گزارش الجزیره از بازداشت صدها معترض در آمریکا

شبکه الجزیره قطر در این گزارش به گسترش اعتراض‌ها در ایالات متحده و دستگیری دانشجویان معترض به جنگ غزه اشاره کرده و نوشته است: صد‌ها دانشجو در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده دستگیر شده‌اند، زیرا معترضان همچنان خواستار آتش‌بس در غزه هستند.

کد خبر: ۱۶۴۵۸۵
۱۷:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

گزارش الجزیره از بازداشت صدها معترض در آمریکا

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: یک شبکه عربی گزارشی از اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های آمریکا نسبت به ادامه جنگ و خونریزی در غزه منتشر کرده است.

به گزارش دیدارنیوز، شبکه الجزیره قطر که از ابتدای جنگ غزه و نبرد خونین اسرائیل با گروه حماس این درگیری را به صورت زنده پوشش می‌دهد، به اتفاقات اخیر در آمریکا و اعتراض‌های دانشجویان به جنگ در خاورمیانه پرداخته است.

الجزیره قطر در این گزارش به گسترش اعتراض‌ها در ایالات متحده و دستگیری صد‌ها دانشجو اشاره کرده و نوشته است: صد‌ها دانشجو در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده دستگیر شده‌اند، زیرا معترضان همچنان خواستار آتش‌بس در غزه هستند.

بر اساس این گزارش، پلیس روز شنبه با قدرت کامل در محوطه دانشگاه‌ها حضور داشت و برخی از آن‌ها از مواد تحریک کننده شیمیایی برای متفرق کردن دانشجویان استفاده کردند، زیرا دانشگاه‌های بیشتری شاهد تظاهرات علیه ادامه بمباران نوار غزه و پایان دادن به کمک نظامی ایالات متحده به اسرائیل بودند.

گزارش الجزیره از بازداشت صدها معترض در آمریکا

طبق ادعای الجزیره، در بوستون، پلیس حدود ۱۰۰ نفر را در حین پاکسازی یک کمپ اعتراضی در دانشگاه نورث ایسترن، که نیرو‌های امنیتی را با تجهیزات ضد شورش نشان می‌داد و افسران را در حال گذاشتن چادر‌ها در پشت یک کامیون، بازداشت کرد.

همچنین پلیس دانشگاه ایالتی آریزونا ۶۹ نفر را پس از ایجاد یک "اردوگاه غیرمجاز" در محوطه دانشگاه دستگیر کرد.

در همین حال، در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، حداقل ۸۰ نفر از جمله جیل استاین، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده و مدیر ستاد انتخاباتی او دستگیر شدند.

گزارش الجزیره از بازداشت صدها معترض در آمریکا

طبق ادعای الجزیره، در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌اند و تا حد زیادی شکست خورده‌اند، تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بودیم. پخش ویدئو‌هایی از ایالت‌های مختلف نشان می‌دهد صد‌ها دانشجو - و حتی اعضای هیئت علمی - به زور دستگیر شده‌اند.

معترضان خواستار عفو برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، بودند. حدود یک هفته پیش در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، بیش از ۱۰۰ فعال حامی فلسطین دستگیر شدند.

مطلب مرتبط:

جواد امام: باید از کنشگری آزاد در دانشگاه شریف و کلمبیا حمایت کنیم

تجمع دانشگاهیان ایران در حمایت از اعتراض دانشجویان در آمریکا

تداوم اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ ۱۰۰ نفر در بوستون دستگیر شدند

شبح ویتنامی دیگر بر سر آمریکا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی