تیتر امروز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، میزبان دو زن از دو جریان سیاسی بودیم، میترا جلوداری فعال اصلاح‌طلب و عضو مستعفی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران...
رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟

حامد شجاعی در دومین برنامه کنکاش، میزبان مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا و مهدی معتمدی مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز...
اقدام جدید آمریکا علیه روس‌ها

بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری برای اوکراین

بسته کمکی تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، شامل وسایل نقلیه، مهمات پدافند هوایی «استینگر»، مهمات اضافی برای سیستم‌های موشک توپخانه با تحرک بالا، مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات ضد تانک و .. می‌شود.

کد خبر: ۱۶۴۳۴۴
۰۹:۵۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری برای اوکراین

دیدارنیوز: مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه به «رویترز» گفتند که واشینگتن در حال آماده کردن یک بسته کمکی تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است، که اولین بسته‌ای است که از محل لایحه جدید اوکراین-اسرائیل برداشت می‌شود.

این بسته شامل وسایل نقلیه، مهمات پدافند هوایی «استینگر»، مهمات اضافی برای سیستم‌های موشک توپخانه با تحرک بالا، مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری، مهمات ضد تانک، و سلاح‌های دیگری است که در میدان نبرد استفاده می‌شوند.

به نقل از العربیه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواسته بود تا یک بسته کمکی ۶۰.۸ میلیاردی دلار به اوکراین ارائه دهد، اما این ابتکار برای مدتی طولانی متوقف شد هنگامی که جمهوری‌خواهان مجلس ماه‌ها از تصویب این بسته سر باز زدند.

سنای آمریکا روز سه‌شنبه به چهار لایحه که توسط مجلس تصویب شده است رای داد. اول برای اوکراین؛ دوم ۲۶ میلیارد دلار برای اسرائیل؛ سوم ۸.۱۲ میلیارد دلار برای مقابله با نفوذ چین در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس؛ و چهارم برای ممنوعیت بالقوه رسانه اجتماعی «تیک‌تاک» بود.

لایحه اوکراین همچنین مجوز انتقال ATACMS یعنی «سیستم‌های موشکی تاکتیکی ارتش» با برد ۱۹۰ مایل را صادر کرده است، که کی‌یف متعهد شده از آن‌ها داخل قلمرو روسیه استفاده نکند.

به گفته رویترز، روسیه طی هفته‌های اخیر بمباران شهر‌ها و زیرساخت‌های انرژی اوکراین را افزایش داده است، و از طریق پیشروی نیرو‌های بی‌شمار و مجهز خود در جبهه شرق، کی‌یف را تحت فشار بیشتر گذاشته است.

لایحه اوکراین این اختیار را به بایدن می‌دهد تا تحت «برداشت اختیاری ریاست جمهوری»، ۸ میلیارد دلار بیشتر برای کمک به اوکراین برداشت کند. این علاوه بر ۳.۹ میلیارد دلار باقی‌مانده از محل برداشت اختیاری قبلی است، که معنایش این است که بایدن اکنون می‌تواند بدون تصویب کنگره، در صورت درخواست اضطراری، تسلیحات اضافی به ارزش ۱۱.۹ میلیارد دلار به اوکراین ارسال کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی