تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در سر نتانیاهو چه می‌گذرد؟

نشانه‌های جدید از آغاز تهاجم به رفح

به‌رغم کلیه هشدار‌های بین‌المللی، علائم و نشانه‌های حاکی از قریب‌الوقوع بودن عملیات تهاجمی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه، افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۶۴۲۵۳
۱۷:۴۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشانه‌های جدید از آغاز تهاجم به رفح

دیدارنیوز: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، روز دوشنبه سوم اردیبهشت از گسترش قابل ملاحظه منطقه امن در نوار غزه خبر داده و افزود که این اقدامات در راستای تدارک انجام عملیات زمینی در شهر رفح صورت می‌گیرد.

به نقل از العربیه، طبق گفته این سازمان، این منطقه از المواصی تا النصیرات امتداد دارد که می‌تواند نزدیک به یک میلیون آواره را در خود جای دهد و ۵ بیمارستان میدانی نیز در آن ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان کمک‌های بشردوستانه به ۵۰۰ کامیون رسیده که به شکل روزانه وارد نوار غزه می‌شوند.

موافقت با عملیات رفح

از سویی دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که رئیس ستاد کل ارتش پس از گذشت هفته‌ها از طرح ایده حمله به رفح، موافقت خود را با ادامه عملیات در جبهه جنوبی در نوار غزه، اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده بود، طی روز‌های آینده بر به اصطلاح «فشار نظامی» بر حماس، افزوده خواهد شد.

نتانیاهو یکشنبه طی بیانیه‌ای توضیح داد که نیرو‌های اسرائیلی در روز‌های آینده، حملات بیشتری را انجام خواهند داد و بر فشار نظامی و سیاسی بر حماس برای آزادی گروگان‌ها افزوده خواهد شد.

این تهدیدات در حالی است که شهر رفح میزبان بیش از ۱.۵ میلیون آواره است و نتایناهو مرتبا تاکید دارد که رفح، آخرین کانون حضور حماس به شمار می‌آید.

سازمان‌های غیردولتی و نمایندگی‌های خارجی ضمن ابراز مخالفت با اجرای این عملیات، نگرانی عمیق خود را از خسارات جانی زیاد در میان غیرنظامیان این شهر در صورت حمله اسرائیل ابراز کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی