تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

بمباران پایگاه «کالسو»؛ عراقی‌ها اسرائیل را متهم كردند

پس از بمباران مرگبار اخیر در پایگاه کالسو استان بابل عراق، حشد شعبی و گروه‌های مسلح دیگری موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» اسرائیل را به انجام حملات هوایی به این پایگاه متهم کردند.

کد خبر: ۱۶۴۱۴۷
۱۷:۴۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بمباران پایگاه «کالسو»؛ عراقی‌ها اسرائیل را متهم كردند

دیدارنیوز: منابع امنیتی عراقی روز شنبه یکم اردیبهشت، کشته شدن یکی از شبه‌نظامیان «حشد شعبی» در عراق و زخمی شدن هشت تن دیگر در انفجار و آتش‌سوزی پایگاه «کالسو» در استان بابل را تایید کردند.

به نقل از العربیه، در حالى که نیروهاى آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق دست داشتن در این حمله را رد کردند حشد شعبی و گروه‌های مسلح دیگری موسوم به «مقاومت اسلامی عراق» اسرائیل را به انجام حملات هوایی به این پایگاه متهم کردند.

با این حال، دولت عراق اعلام کرد یک کمیته فنی تخصصی از دفاع مدنی و سایر نهاد‌های مربوطه برای بررسی علت انفجار و آتش‌سوزی در این پایگاه تشکیل شده است.

این در حالی است که گزارش فرماندهی پدافند هوایی عراق نیز تاکید کرد که قبل و حین انفجار هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای در آسمان بابل وجود نداشته است.

یک منبع امنیتی در استان بابل به خبرگزاری «العالم العربی (جهان عرب)» گفت: «پایگاه کالسو یک پایگاه مشترک است، که نیرو‌های حشد الشعبی، واحد‌های ارتش عراق و سایر نیرو‌های پلیس فدرال را در خود جای داده است.»

پیش‌تر کمیته امنیتی استان بابل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، این پایگاه با موشک هدف قرار گرفته و با پهپاد به آن حمله نشده است.

یک مقام نظامی در «نیرو‌های ائتلاف بین المللی علیه داعش» به العربیه گفت نیرو‌های ائتلاف هیچ‌گونه فعالیت هوایی در بابل ندارند.

با این حال، یک منبع امنیتی در عراق به العربیه گفت حمله موشکی به پایگاه «کالسو» را تا پیش از پایان روند تحقیقات تایید نمی‌کند.

یک مقام آمریکایی نیز در گفتگو با العربیه تاکید کرد واشینگتن ارتباطی با حمله اخیر در بابل عراق ندارد.

هم‌زمان، فرماندهی مرکزی نیرو‌های آمریکا «سنتکام» اعلام کرد، ایالات متحده در روز جمعه حمله‌ای در عراق انجام نداده است. سنتکام با انتشار توییتی در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «از گزارش‌هایی که مدعی است ایالات متحده روز جمعه در عراق حملات هوایی انجام داده اطلاع داریم. این گزارش‌ها اشتباه است.»

از سوی دیگر، حشد شعبی با انتشار بیانیه‌ای انفجار در پایگاه نظامی کالسو در منطقه «المشروع» استان بابل را تایید کرد. بر اساس این بیانیه، این انفجار که در یکی از پایگاه‌های این شبه‌نظامیان صورت گرفت، خسارت‌های جدی به همراه داشت و به مجروح شدن چند تن منجر شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش اسرائیل خبر داد که تل‌آویو به گزارش رسانه‌های خارجی در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

حمله به پایگاه وابسته به حشد شعبی عراق همزمان با ادامه جنگ در نوار غزه و ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه صورت گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی