تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نشست شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد

موضع‌گیری کشورهای غربی علیه تهران/ نماینده تل‌آویو چه گفت؟

در نشست شورای امنیت که شب گذشته (یکشنبه) برگزار شد، برخی از کشورهای غربی علیه پاسخ نظامی ایران به اسرائیل موضع‌گیری کردند و نماینده تل‌آویو هم مدعی شد که هشدارهای آنها نادیده گرفته شده. اما سعید ایروانی، نماینده ایران در جلسه شورای امنیت گفت که «پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود.»

کد خبر: ۱۶۳۹۱۳
۰۸:۲۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

موضع‌گیری کشورهای غربی علیه تهران

دیدارنیوز: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، شامگاه یک‌شنبه ۲۶ فروردین، در آغاز نشست شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل ضمن محکوم کردن «تنش‌افزایی خطرناک ناشی از حمله گسترده ایران به اسرائیل»، هشدار داد: «خاورمیانه در لبه پرتگاه است و مردم منطقه با خطر واقعی و یک درگیری همه جانبه ویرانگر روبرو هستند.»

گوترش گفت: «منطقه و جهان توانایی تحمل جنگ‌های بیشتری را ندارند.»

به نقل از العربیه، او در این جلسه خواستار «حداکثری خویشتن‌داری» شد و تاکید کرد زمان «مهار کردن تنش» و «نشان دادن حداکثری خویشتن‌داری» فرا رسیده است.

همچنین نماینده آمریکا در سخنان ادعایی خود در جلسه شورای امنیت، حمله ایران به اسرائیل را به «قوی‌ترین شکل ممکن» محکوم کرد و گفت: «اقدامات ایران نه تنها امنیت اسرائیل بلکه امنیت همه کشور‌های منطقه را تهدید می‌کند.».

اما سفیر اسرائیل در این جلسه مدعی شد: «هشدار‌های ما درباره تهدیدات ایران شنیده نشد و حمله شنبه شب نه تنها از داخل ایران بلکه از یمن، عراق، سوریه و لبنان علیه ما صورت گرفت.»

موضع‌گیری کشورهای غربی علیه تهران

نماینده بریتانیا نیز ادعا کرد: حمله بی‌مورد ایران علیه اسرائیل را محکوم می‌کنیم و به دفاع از امنیت اسرائیل و شرکای منطقه‌ای خود از جمله اردن و عراق ادامه خواهیم داد. ایران ثابت کرده است که قصد ایجاد هرج و مرج در منطقه را دارد.

با این حال، سعید ایروانی، نماینده ایران در جلسه شورای امنیت گفت: «پاسخ ما به اسرائیل لازم و متناسب بود؛ اهداف نظامی را دقیق مورد اصابت قرار دادیم. رژیم اسرائیل با حمله به کنسولگری ما در دمشق منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشت.»

موضع‌گیری کشورهای غربی علیه تهران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی