تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

حمله روسیه به دومین کلان‌شهر اوکراین؛ دو غیرنظامی کشته شدند

اوله سینیهوپوف، فرماندار خارکف اوکراین، اعلام کرد که در حمله جدید روس‌ها به خارکف، دومین کلان‌شهر اوکراین، دو غیرنظامی کشته و هفت نفر زخمی شدند.

کد خبر: ۱۶۳۵۰۸
۱۲:۰۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

حملات هوایی و موشکی روسیه به خارکف و زاپوریژیا چندین کشته برجای گذاشت

دیدارنیوز: اوله سینیهوپوف، فرماندار خارکف اوکراین، بامداد شنبه هجدهم فروردین اعلام کرد که در حمله جدید روسیه به خارکف، دومین کلان‌شهر اوکراین، دو غیرنظامی کشته و هفت نفر زخمی شدند.

به نقل از العربیه، تلویوزیون دولتی «سوسپیلن» نیز گزارش داد که در اثر این حمله، یک برج مسکونی در منطقه شوچنکیفسکی آسیب دید و یک مغازه آتش گرفت. گزارش‌های خبری دیگر حاکی از آن است که این حمله اندکی پس از نیمه شب رخ داد.

سینیهوپوف پیشتر ازحمله هوایی به یک ساختمان مسکونیدر خارکف و حمله موشکی به روستایی در شمال این شهر خبر داده بود که خساراتی طی آن‌ها گزارش نشد.

خارکف واقع در شمال شرق اوکراین، در چند هفته گذشته، بار‌ها هدف حملات روسیه قرار گرفته است به طوری که حمله پهپادی چهارشنبه به کشته شدن ۴ نفر و وارد آمدن آسیب شدید به شماری از ساختمان‌های مسکونی این شهر انجامید.

از سویی ایوان فدوروف، فرماندار منطقه زاپوریژیا اعلام کرد که روسیه روز جمعه، پنج موشک به سمت این شهر واقع در جنوب اوکراین شلیک کرد که در نتیجه آن دست‌کم چهار کشته، ۲۰ زخمی برجای ماند و به چندین ساختمان مسکونی و تاسیسات صنعتی خسارت وارد شد.

در میان زخمی‌ها دو خبرنگار بودند که پیآمد‌های بمباران این شهر واقع در نزدیکی خط مقدم جنگ با نیرو‌های روسی را پوشش می‌دادند.

فدوروف به تلویزیون ملی گفت: «وجه تمایز حملات امروز این است که ابتدا دو حمله موشکی صورت گرفت و حدود ۴۰ دقیقه بعد با آغاز فعالیت امدادگران و پلیس، دو حمله دیگر در همان مکان رخ داد.»

طبق گفته دفتر دادستانی محلی، ۲۰ نفر از جمله یک پسر ۹ ساله زخمی شدند که حال چهار نفر از زخمی‌ها وخیم است.

فدوروف تاکید کرد که دست‌کم به سه ساختمان مسکونی، ۱۰ خانه شخصی، چندین مغازه و یک مرکز صنعتی خسارت وارد شده است.

نیروی هوایی اوکراین درباره دشواری رهگیری موشک‌های بالستیک شلیک شده از منطقه تحت کنترل روسیه هشدار داده است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی