تیتر امروز

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...
گفت‌وگوی دیدار در برنامه ایرانشهر با یک تحلیلگر مسایل سیاسی

صادق زیباکلام: تندروها به سرمایه‌گذاران گفتند گول لبخند روحانی و ظریف را نخورید/ برجام قبل از خروج ترامپ مرده بود/ می‌شد زودتر مذاکره کرد اما ...

دیدارنیوز در روزی که سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن در شهر مسقط برگزار شد، میزبان صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه ایرانشهر بود.
بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!
در اولین نشست «صلح و وحدت ملی در ایران» مطرح شد:

بهرام امیر احمدیان: ما تجربیات کارسازی از گفت‌و‌گو نداریم/سیامک کاکایی: نوروز، جوهره و مایه گفتمان ملی در ایران است به دیپلماسی نوروز بیندیشیم!

گروه صلح و وحدت ملی انجمن مطالعات صلح ایران، عصر چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه، اولین نشست خود را با موضوع «صلح و وحدت ملی در ایران» با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن حافظِ خانه اندیشمندان...
فوت ۴۰ نفر در انفجار بندر شهید رجایی/ اولین تصاویر از لحظه آغاز آتش‌سوزی/ نجات یک سگ از میان ویرانه‌ها +ویدیو
حادثه تلخ و دردناک در جنوب کشور

فوت ۴۰ نفر در انفجار بندر شهید رجایی/ اولین تصاویر از لحظه آغاز آتش‌سوزی/ نجات یک سگ از میان ویرانه‌ها +ویدیو

در حادثه انفجار روز (شنبه) در بندر شهید رجایی بندرعباس در هرمزگان، متاسفانه طبق آمار‌ها تا ساعت ۱۹:۰۰ امروز یکشنبه، ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲۴۲ نفر مصدوم شدند.

مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت در اپراتور سوم تلفن همراه

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از فراهم شدن امکان مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین اپراتور رایتل خبر داد.

کد خبر: ۱۶۳۴۰۴
۱۱:۵۴ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

 

مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت در اپراتور سوم تلفن همراه

دیدارنیوز: مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از فراهم شدن امکان مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین اپراتور رایتل خبر داد.

براساس مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتی که بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از پایان بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه می‌شود. از همین رو ارائه‌دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند قبل از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بسته‌های اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند.

براساس مفاد بندهای پروانه اپراتورها، ارائه‌دهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند. به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط دو اپراتور تلفن همراه طراحی شد و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفت.

مشترکان با استفاده از این طرح می‌توانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعال‌سازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع می‌شود.

در این راستا به تازگی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از فراهم شدن امکان مسدودسازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین اپراتور رایتل خبر داد.

پیمان قره‌داغی- مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- در این زمینه اظهار کرد: مشترکان اپراتور سوم تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۶*۲۰۰* مصرف آزاد اینترنت را مسدود کنند.

وی تصریح کرد: پیش از این امکان کنترل مصرف آزاد اینترنت برای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ایجاد شده بود. مشترکان اپراتور اول تلفن همراه با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند مصرف آزاد اینترنت را روی گوشی تلفن همراه خود غیرفعال کنند.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری تاکید کرد: با توجه به بالا بودن هزینه مصرف آزاد اینترنت، بهتر است مشترکان تلفن همراه با شماره گیری کدهای دستوری مربوط به هر اپراتور، مصرف آزاد اینترنت را برای خطوط تلفن همراهشان غیرفعال کنند.

به‌علت بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران توصیه می‌شود متناسب با مصرف خود از بسته‌های اینترنت تلفن همراه استفاده کنند. مشترکان درصورت نارضایتی از سرویس دریافتی می‌توانند از طریق تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خود را ثبت کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله موفق به احقاق حقوق خود نشوند، می‌توانند برای طرح شکایت از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۹۵ یا درج موضوع در درگاه www.۱۹۵.cra.ir اقدام کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت
امروز دوشنبه ۰۸ ارديبهشت