تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

طرح‌های جایگزین‌ آمریکا برای تهاجم اسرائیل در رفح

یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد که پیشنهاد آمریکا به اسرائیل شامل انجام حملات دقیق به رفح و ایجاد یک اتاق کنترل مشترک برای هماهنگی بر عملیات نظامی است.

کد خبر: ۱۶۳۳۲۷
۱۱:۴۹ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳

طرح‌های جایگزین‌ آمریکا برای تهاجم اسرائیل در رفح

دیدارنیوز: رسانه‌های اسرائیلی، یکشنبه ۱۲ فروردین فاش کردند که چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیراً پیشنهادی جایگزین برای حمله به رفح به هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ارائه کرده است.

این در حالی است که مقام‌های تل‌آویو هنوز بر انجام تهاجم نظامی در رفح برای از بین بردن جنبش حماس اصرار می‌ورزند.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل» این پیشنهاد شامل تامین امنیت مرز غزه با مصر با ابزار‌های فناوری پیشرفته برای جلوگیری از قاچاق سلاح و منزوی کردن شهر رفح در جنوب غزه است.

پیشنهاد آمریکا به اسرائیل همچنین شامل انجام حملات دقیق به رفح و ایجاد یک اتاق کنترل مشترک برای هماهنگی بر عملیات نظامی است.

به نقل از العربیه، طبق این گزارش «براون» به «هالوی» تاکید کرد که واشینگتن با کشته‌شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در رفح مانند آنچه در شمال و مرکز نوار غزه اتفاق افتاد و باعث کشته‌شدن هزاران غیرنظامی شد، را نمی‌پذیرد.

قطع مسیر قاچاق اسلحه

در اوایل ماه جاری، یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد که کشورش در جریان نشست آینده ایالات متحده و اسرائیل، پیشنهاد خواهد کرد که اسرائیل باید تامین امنیت مرز‌های خود با مصر و غزه را به عنوان جایگزینی برای حمله نظامی، بیشتر کند.

او گفت: «دستیابی به یک توافق جدید با قاهره و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای قطع مسیر قاچاق اسلحه بین نوار غزه و خاک مصر، مهم‌تر و مؤثرتر از حمله زمینی به شهر مملو از آوارگان برای از بین بردن حماس خواهد بود».

این مقام آمریکایی همچنین گفت: اگر اسرائیل به رفح حمله کند و تعداد زیادی از غیر نظامیان کشته شوند، دیگر همکاری با مصر در اطراف «کریدور فیلادلفیا» بسیار دشوارتر خواهد شد.

ایالات متحده هفته‌ها تلاش می‌کند تا اسرائیل را از حمله زمینی به رفح منصرف کند و اخیرا از تل‌آویو خواسته است تا طرح‌های جایگزینی مانند حمله محدود به برخی مناطق به شرط تامین پناهگاه برای غیرنظامیان آواره را در نظر بگیرد.

این در حالی که نتانیاهو تاکید کرد که این عملیات را چه با تایید و چه بدون تایید واشینگتن ادامه می‌دهد.

آخرین سنگر حماس

در حالی که اسرائیل رفح را آخرین پایگاه اصلی شبه‌نظامیان حماس می‌داند که باید آن را تسخیر کند، ایالات متحده می‌گوید هرگونه حمله زمینی به رفح «اشتباه» است و صدمات زیادی به غیرنظامیان وارد خواهد کرد.

بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در شرایط بسیار سخت در میان کمبود غذا و کمک‌های پزشکی از شمال و مرکز غزه به رفح در جنوب پناه برده‌اند به همین دلیل سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های امدادی بشردوستانه درباره هرگونه حمله اسرائیلی به این شهر مرزی با مصر هشدار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی