تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ادعای نهادهای امنیتی آمریکا درباره نظم جهانی

نهاد‌های امنیتی آمریکا مدعی شدند که ایالات متحده به دلیل رقابت قدرت‌های بزرگ، چالش‌های فراملی، و درگیری‌های منطقه‌ای با نظم جهانی هرچه شکننده‌تر روبرو شده است.

کد خبر: ۱۶۲۵۵۹
۰۹:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

ادعای نهادهای امنیتی آمریکا درباره نظم جهانی

دیدارنیوز: نهاد‌های امنیتی ایالات متحده در گزارش سالانه ارزیابی تهدید ۲۰۲۴ خود که به کنگره ارائه کردند، گفتند که آمریکا به دلیل رقابت قدرت‌های بزرگ، چالش‌های فراملی، و درگیری‌های منطقه‌ای با نظم جهانی هرچه شکننده‌تر روبرو شده است.

به گزارش «رویترز»، در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، ادعا شده است: «یک چین جاه‌طلب، اما مضطرب، یک روسیه متخاصم، برخی قدرت‌های منطقه‌ای مانند ایران، و بازیگران غیردولتی توانمندتر، قوانین دیرینه نظام بین‌الملل و همچنین برتری ایالات متحده در آن را به چالش می‌کشند».

گزارش مذکور عمدتاً بر تهدیدات چین و روسیه، بزرگترین رقبای ایالات متحده، متمرکز بود. در این گزارش آمده است که چین با حمایت از صنعت روسیه همزمان با آغاز جنگ در اوکراین، به روسیه کمک اقتصادی و امنیتی می‌کند.

اوریل هینز، مدیرکل سازمان اطلاعات ملی آمریکا، در جلسه استماع سنا از قانونگذاران خواست تا ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را تایید کنند. او گفت تصور اینکه چگونه اوکراین می‌تواند بدون کمک بیشتر از سوی واشینگتن زمین‌هایی که از روسیه پس گرفته را حفظ کند، دشوار است.

ویلیام برنز، مدیرکل سازمان اطلاعات خارجی آمریکا «سیا» نیز گفت که بر اساس ارزیابی این نهاد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به‌رغم پیامد‌های اقتصادی که در حال تبدیل کردن روسیه به «دست‌نشانده اقتصادی چین» است، درباره مذاکره برای پایان دادن به جنگ اوکراین جدی نیست.

برنز نیز مانند هینز قویاً بر لزوم ادامه حمایت از اوکراین و همچنین ارسال پیام به چین درباره تبعات تجاوز به همسایگان خود مانند تایوان یا توسعه‌طلبی در دریای چین جنوبی تاکید کرد، و گفت کمک‌های نظامی جدید واشینگتن به کی‌یف «اهرمی جدی» برای مذاکرات آینده با مسکو فراهم می‌کند.

به نقل از العربیه، هینز نیز ابراز نگرانی کرد که جنگ غزه می‌تواند ناامنی جهانی را افزایش دهد. او با اشاره به حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ گفت گروه‌های شبه‌نظامی القاعده و داعش با الهام گرفتن از حماس به حامیان خود دستور داده‌اند تا علیه منافع آمریکا و اسرائیل حملاتی صورت دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی