تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موحدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ ناکامی هانیه رستمیان و شمشیربازان

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...

آنچه شما باید در مورد خدمات مراقبت در منزل بدانید

خدمات پرستاری در منزل  ارائه نیازهایی از قبیل معاینه، تجزیه و تحلیل و مراقبت های پزشکی افراد نیازمند توسط کارشناسان در محیط خانه و خانواده آنهاست.

کد خبر: ۱۶۲۰۹۰
۱۶:۰۲ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

دیدارنیوز: خدمات پرستاری در منزل  ارائه نیازهایی از قبیل معاینه، تجزیه و تحلیل و مراقبت های پزشکی افراد نیازمند توسط کارشناسان در محیط خانه و خانواده آنهاست. همچنین می توان آن را ارائه خدمات حمایت روانی و اجتماعی به اعضای خانواده تعریف کرد. این برنامه شامل کلیه خدمات مشاوره ای برای افرادی است که به دلیل بیماری های مختلف یا کهولت سن نیاز به خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل دارند. به لطف این خدمات، می توانید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید، به راحتی به زندگی روزمره خود ادامه دهید و به زندگی راحت تری برای خویشاوندان نیازمند خود کمک کنید.

پرستاری در منزل

هدف از خدمات مراقبت در منزل چیست؟

هدف از خدمات پرستاری در منزل را می توان حمایت از بیماران در فرآیند بازیابی سلامت خود از طریق مشارکت با طرح های مراقبتی در مناطق امن افرادی که در منزل تحت درمان و مراقبت قرار می گیرند، توضیح داد. با کمک های ارائه شده توسط مراقبان در طول خدمات مراقبت در منزل، کیفیت زندگی بیماران افزایش می یابد و از آنها حمایت می شود تا به افراد مستقل تبدیل شوند. علاوه بر این، با حمایت های حرفه ای دریافت شده، هدف آن ارائه تسکین اجتماعی و روانی هم برای بیمار/سالمند و هم برای بستگان آنها است.

بسیاری از افراد می توانند با توجه به نیاز خود از خدمات مراقبت در منزل بهره مند شوند.

خدمات پرستاری در منزل

چه کسی می تواند از خدمات مراقبت در منزل بهره مند شود؟

خدمات مراقبت در منزل طیف وسیعی دارد. بهره مندی از خدمات مراقبت در منزل برای بسیاری از بیماری ها، در سنین بالا، بعد از تولد یا جراحی امکان پذیر است. بطور کلی؛

  • بیمارانی که پس از جراحی نیاز به مراقبت دارند
  • بیمارانی که هنگام مسافرت کسی را ندارند که از کسی مراقبت کند که در خانه از آنها مراقبت کند.
  • کسانی که بیماری های تروماتولوژی و ارتوپدی دارند
  • بیماران قلبی عروقی
  • کسانی که فیزیوتراپی در خانه می خواهند
  • بیماران سرطانی
  • کسانی که نیاز به مراقبت از یک متخصص حرفه ای تر دارند
  • بیماران ریوی و بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماران عصبی
  • بیمارانی که اکسیژن درمانی دریافت می کنند
  • مادر و نوزادان پس از زایمان
  • افراد ناتوان یا سالخورده نیازمند مراقبت
  • کسانی که نیاز به مراقبت از زخم، قرار دادن و خارج کردن کاتتر ادراری، تزریق، قرار دادن IV و سایر مراقبت های پرستاری کوتاه مدت دارند.
  • بیمارانی که به خدمات تجزیه و تحلیل و آزمایش نیاز دارند می توانند از خدمات مراقبت در منزل بهره مند شوند.

پرستاری در منزل

مزایای خدمات مراقبت در منزل چیست؟

خدمات مراقبت در منزل زندگی را هم برای شما و هم برای بستگانتان که از این خدمات بهره مند هستند، آسان تر می کند. مثلا؛ شما باید بخشی از روز خود را اختصاص دهید تا بستگان خود را که نیاز به فیزیوتراپی دارند هر روز به یک موسسه بهداشتی ببرید. آماده سازی فرد بیمار، تامین وسایل نقلیه و انتظار در محیط بیمارستان برای هر دو طرف خسته کننده و پرهزینه است. اما دریافت این خدمات در منزل به شما کمک می کند تا به زندگی روتین خود ادامه دهید و از خستگی و استرس بستگانتان جلوگیری می کند. قرار گرفتن در محیط امن شما آرامش بخش است، با این حال، انتخاب مقرون به صرفه تری است زیرا هزینه کمتری دارد. هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی خواهید کرد. این همچنین یک نکته مثبت مهم است که خانواده را در کنار هم نگه می دارد.

انتخاب خدمات پرستاری از بیمار در منزل برای مراقبت از یکی از بستگان مسن، آسایش او و زندگی شما را افزایش می دهد.

خدمات مراقبت در منزل شما را راهنمایی می کند

ممکن است ندانید در مورد بیماری خویشاوندتان یا جزئیات مراقبت از او به چه نکاتی توجه کنید. وقتی از خدمات مراقبت در منزل بهره مند می شوید، فردی که می آید شما و بستگانتان را در مورد این مسائل راهنمایی می کند. به این ترتیب می توانید در طول این فرآیند به راحتی از شر نگرانی های خود خلاص شوید.

پشتیبانی فردی ارائه می دهد

با خدمات مراقبت در منزل، برنامه ای با توجه به نیاز شما برای شما یا بستگانتان تهیه می شود. به این ترتیب، بدون اینکه از زندگی روزمره خود جدا شوید، به صورت انفرادی و با توجه به نیاز خود حمایت خواهید شد. علاوه بر این، بازیابی و بهبودی با برنامه ریزی شخصی سریعتر دیده می شود. بنابراین، این سرویس شما را قادر می سازد تا در دراز مدت راحت تر به نتیجه برسید.

با خدمات مراقبت در منزل به زندگی خود از جایی که رها کردید ادامه دهید

به لطف خدمات مراقبت در منزل، مراقبت از فردی که درخواست می‌کنید در محیط خانه و با حمایت خانواده او انجام می‌شود. به این ترتیب، نیازی به ایجاد هیچ تغییری در زندگی روزمره خود نخواهید داشت. از طرف دیگر، بیمار یا سالمند احساس امنیت و آرامش بیشتری می کند، زیرا تغییری در محیط ایجاد نمی شود که تأثیر مثبتی بر روند بهبودی خواهد داشت.

خدمات مراقبت در منزل چه زمانی به پایان می رسد؟

  • بیمار دیگر نیازی به خدمات مراقبت در منزل ندارد
  • بهبودی بیمار
  • بیمار یا خویشاوند ارائه دهنده مراقبت در منزل قادر به ارائه این خدمات بوده و آن را درخواست نمی کند.
  • تشخیص اینکه خدمات ارائه شده سودمند نیست
  • فرد یا خویشاوندان وی که مراقبت از بیمار را در منزل دریافت می کنند، درخواست خاتمه خدمات را دارند.
  • خدمات مراقبت در منزل ممکن است در مواردی پایان یابد که بیمار دریافت کننده خدمات بهداشتی در منزل به هر دلیلی از محل فعلی خود نقل مکان کند.

چه کسانی در خدمات مراقبت در منزل مشارکت دارند؟

خدمات مراقبت در منزل باید توسط یک مراقب یا متخصص مراقبت های بهداشتی که در این زمینه متخصص است ارائه شود. خدمات مراقبت در منزل را می توان به عنوان حمایتی که توسط مراقبانی که دارای گواهی مراقبت در منزل هستند، تجربه چندین ساله در مراقبت از بیمار دارند و در موسسات/بیمارستان های محل کار خود در زمینه مراقبت از بیمار آموزش دیده اند، به بیمار ارائه می شود.

شخصی که خدمات مراقبت در منزل را ارائه می دهد باید چه شرایطی داشته باشد؟

شخصی که خدمات مراقبت در منزل را ارائه می دهد باید به مراقبت های بهداشتی و بیمار/سالمند مجهز باشد. افزایش سطح زندگی افراد بهره مند از این خدمات با مداخلات در محل حائز اهمیت است. اگر فردی که با او کار می کنید صبور، آرام، صمیمی، مثبت، دارای مهارت های همدلی بالا، صادق، مسئولیت پذیر، بتواند خونسردی خود را در مواجهه با شرایط اضطراری حفظ کند، باز باشد، کیفیت خدماتی که دریافت می کنید افزایش می یابد. به ارتباطات، به مراقبت و بهداشت فردی اهمیت می دهد و تمیز و مرتب است. به همین دلیل، اگر فردی که از او خدمات مراقبت در منزل دریافت می‌کنید، شرایط لازم را داشته باشد و از نظر حرفه‌ای متخصص باشد، خیالتان راحت خواهد شد.

آیا خدمات مراقبت در منزل هزینه بالایی دارند؟

با توجه به مزایایی که برای شما به همراه خواهد داشت، می توان گفت که خدمات مراقبت در منزل زیاد نیست. این در حالی است که در شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر به دلیل سختی شرایط زندگی، دستمزد درخواستی بیشتر خواهد بود. جدای از این، خدمات مراقبت در منزل یک انتخاب ایده آل برای جلوگیری از مشکلات حمل و نقل و زمان خواهد بود.

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی