تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

خبر شکار «هما» حقیقت داشت؟

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست البرز می‌گوید که مطالب منتشر شده در خصوص شکار شدن هما در طالقان صحت ندارد.

کد خبر: ۱۶۱۸۹۳
۱۳:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

خبر شکار «هما» حقیقت داشت؟

دیدارنیوز: رضا قاسمپور، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست البرز اظهار کرد: طی چند روز گذشته رسانه‌ها اخباری در خصوص مشاهده همای سعادت در ارتفاعات طالقان منتشر کردند.

وی ادامه داد: هنوز چند ساعت از انتشار این خبر نگذشته بود که برخی رسانه‌ها خبر از شکار شدن این پرنده دادند که صحت ندارد و کذب است.

او با بیان اینکه عکس منتشر شده در فضای مجازی مربوط به چند سال قبل است، گفت: این پرنده در سال ۱۴۰۰ آسیب دیده بود و در ارتفاعات طارم زنجان توسط محیط بانان زنده گیری و پس از درمان مجددا در طبیعت رهاسازی شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هما پرنده‌ای نادر و در معرض خطر انقراض است، گفت: این پرنده در ارتفاعات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و طالقان وجود دارد و در گشت‌های محیط بانان در منطقه دیده شده است.

وی اضافه کرد: هما پرنده‌ای از تیره قوشیان و جنس کرکس‌ها (لاشخورها) است و طول بدن آن بین ۱۰۲ تا حدود ۱۲۵ سانتی‌متر و طول بالش نیز بین ۲۳۵ تا ۲۷۵ سانتی‌متر است.

قاسمپور با بیان اینکه هما بزرگ‌ترین کرکس ایران است، گفت: کرکس‌ها رفتگران طبیعت هستند که با تغذیه از لاشه‌ها به پاکیزگی طبیعت کمک می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست البرز اضافه کرد: این پرنده تک زی است و در کوهستان‌های مرتفع و دور افتاده و غار‌های مشرف به دره آشیانه می‌سازد.

وی گفت: تعداد این پرنده حمایت شده در ایران به نسبت اندک است و طی چند سال اخیر در منطقه البرز جنوبی و طالقان دیده شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی