تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
تنش در خاورمیانه

واکنش آمریکا به حملات اسرائیل به «رفح»

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که حملات هوایی اخیر اسرائیل به رفح که ده‌ها کشته برجای گذاشته را آغاز یک حمله همه‌جانبه نمی‌بیند.

کد خبر: ۱۶۱۳۱۵
۰۸:۴۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

آمریکا

دیدارنیوز: وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۲۳ بهمن، اعلام کرد که واشینگتن حملات هوایی اسرائیل به رفح را آغاز یک حمله همه‌جانبه در منطقه‌ای که ساکنان آواره نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، نمی‌بیند.

به نقل از العربیه، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران توضیح داد که بدون ارائه یک طرح معتبر و قابل‌اجرا از سوی اسرائیل، واشینگتن از پیشبرد عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در رفح حمایت نخواهد کرد.

میلر همچنین افزود که او معتقد نیست قطع کمک‌های آمریکا به اسرائیل گامی موثرتر از اقداماتی باشد که واشینگتن عملا انجام داده است.

آتش‌بس در ازای آزادی گروگان‌ها

وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که این کشور با انجام حمله بدون برنامه‌ریزی برای محافظت از غیرنظامیان، مخالف است.

میلر به خبرنگاران گفت: «بدون یک طرح معتبر مانند این که آن‌ها بتوانند آن را اجرا کنند، ما از یک عملیات نظامی در مقیاس بزرگ حمایت نمی‌کنیم.»

به موازات آن، و پس از یک حمله خونین اسرائیل به شهر رفح که منجر به نجات دو گروگان در غزه شد، وزارت خارجه آمریکا کماکان دستیابی به توافق میان اسرائیل و حماس برای آزادی گروگان‌ها در ازای برقراری آتش‌بس در غزه را عملی و منافع آن را «بسیار عظیم» دانست.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: «معتقدیم که دستیابی به توافق امکان‌پذیر است و به تلاش‌های خود برای دستیابی به آن ادامه خواهیم داد.»

او در این باره افزود: «معتقدیم که منافع (اعلام) آتش‌بس و دستیابی به توافق در مورد گروگان‌ها، نه تنها برای گروگان‌هایی که آزاد می‌شوند، بلکه برای تلاش‌های بشردوستانه در غزه و توانایی ما برای شروع جستجوی راه حل موثر و پایدار برای این درگیری، بسیار زیاد است.»

بیش از ۱۰۰ کشته

نیرو‌های اسرائیلی، بامداد دوشنبه، موجی از حملات خشونت‌بار را به شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند که بعداً نشان داد که این حملات منطقه الشابوره در جنوب غزه را هدف قرار داده است.

بر اساس آنچه وزارت بهداشت فلسطین تایید کرد، این بمباران اسرائیل بیش از ۱۰۰ کشته و ۲۳۰ زخمی بر جای گذاشته است.

در واکنش به این اقدام اسرائیل، یک مقام آمریکایی دوشنبه به شبکه خبری «سی ان ان» گفت: «کشته شدن ۱۰۰ فلسطینی در عملیات اسرائیل برای آزادسازی دو گروگان مسأله‌ای نگران‌کننده است».

سازمان عفو بین‌الملل نیز هشدار داد که یورش ارتش اسرائیل به شهر رفح فاجعه‌ای انسانی وخیم‌تر از وقایع شمال و وسط نوار غزه را رقم خواهد زد. این نهاد بین‌المللی گفت: «خطر نسل‌کشی ساکنان نوار غزه را تهدید می‌کند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی