جبار کوچکینژاد، نماینده مجلس و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ درباره انتقادات سازمان برنامه و بودجه و اظهارات معاون رئیسی گفت: مسائلی که سازمان برنامه و بودجه برای افزایش درآمدهای بودجه مطرح کرده از جمله راحتترین کارهاست لذا ما توقع داریم دولت در بسیاری از بخشها تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و از هزینههای خود کسر و به بهبود شرایط اقتصادی مردم بپردازد.
دیدارنیوز: کوچکینژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ به انتقادات سازمان برنامه و بودجه به مصوبات این کمیسیون واکنش نشان داد.
جبار کوچکینژاد، با اشاره به بیانیه سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق، گفت: به موجب اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی، لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه شده و مجلس هم طبق قوانین حق دارد تا این لایحه را مورد بررسی و نهایتا به تصویب رساند.
نماینده مردم «رشت» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقادات سازمان برنامه و بودجه به مصوبات کمیسیون تلفیق، غیر قانونی است، بیان کرد: اظهارنظرهای معاون رئیس جمهور باید از منظر و جایگاه قانونی مطرح شود، همچنین این حق مجلس است تا درباره احکام بودجه بررسی و نظر داده و برخی از ردیفها را افزایش و برخی دیگر را کاهش دهد تا نهایتا بودجه تراز شود و به تصویب برسد.
عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: اینکه ما براساس مصوبات کمیسیون تلفیق، ردیف فوق العادهای برای برخی کارکنان دولت اعم از وزارت کشور و کادر زحمت کش بخش سلامت در نظر گرفتیم براساس تشخیصی است که کمیسیون و مجلس انجام داده است چراکه مجلس و نمایندگان نیازهای بخشهای مختلف جامعه را بیشتر از نزدیک دیده و میفهمند.
وی با بیان اینکه مسئولین سازمان برنامه و بودجه میتوانند نسبت به تصمیمات مجلس مخالفت خود را اعلام کنند، بیان کرد: البته شرایط اینطور نیست که کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم بگیرد و نهایتا با یک مصاحبه و بیانه انتقادی، از ادامه راه باز گردد. مسئولین موظند در صورت تصویب حکمی آن را مدنظر قرار دهند.
به نقل از خانه ملت، این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان وزارت کشور براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بیان کرد:به عنوان مثال حقوق فرماندار و یا بخشداری که به عنوان نماینده دولت بوده، ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است، این درحالی است که یک نیرو با گروه شغلی پایینتر در دستگاه دیگر بیشتر از بخشدار حقوق میگیرد که باید گفت عملا صلاحیت کارشناسی این دو با هم متفاوت است.
وی با بیان اینکه مجلس متوجه مشکلات و کمبودهای مالی دولت است، بیان کرد: به واقع ما بزرگترین همکاری را در جریان بررسی بودجه با دولت داشتیم به عنوان مثال دولت همه انرژی خود را گذاشت تا موضوع یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه مصوب شود، اما نمایندگان بخاطر موافق نبودند این در حالی است که کمیسیون تلفیق در بحث بودجه با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به دلیل اهمیت همسان سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد و ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل شد.ای کاش مسئولین دولتی به این موارد هم اشاره میکردند، بنابراین مسائلی که سازمان برنامه و بودجه برای افزایش درآمدهای بودجه مطرح کرده از جمله راحتترین کارهاست لذا ما توقع داریم دولت در بسیاری از بخشها تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و از هزینههای خود کسر و به بهبود شرایط اقتصادی مردم بپردازد.