تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

افزایش دو درصدی اعتیاد دانشجویی طی ٥ سال

استاندار مرکزی گفت: اعتیاد دانشجویان طی ٥ سال اخیر از ٢.٤ درصد به ٤.٧ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۵۹۰۷
۱۰:۲۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سید علی آقازاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه انتظار می رفت که در این جلسه کارشناسان حاضر مشارکت بیشتری در مباحث داشته باشند که این امر محقق نشد، افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته در حوزه های اجتماعی همچنان نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد و به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز آمارها نشان از افزایش مصرف کنندگان دارد و حتی در بین دانشجویان نیز آمارها صعودی است به طوری که در سال ٩١ تا ٩٢ میزان اعتیاد ٢.٤ درصد بوده است و در بررسی سال ٩٦ تا ٩٧ اعتیاد به ٤.٧ درصد رسیده است.

آقازاده با بیان اینکه متاسفانه جلسات خروجی لازم را ندارد و لازم است که دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: اثرات هر کدام از مواد مخدر مانند تریاک، شیشه، کراک، گل و ... کاملا متفاوت است و باید این امر کاملا از نظر علمی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به آزاد شدن مصرف گل در برخی از اماکن در تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیای شرقی تصریح کرد: برای به نتیجه رسیدن برنامه ها و اقدامات لازم است که بین بد و بدتر تفکیک قائل شده و گاهی حتی یک قدم عقب نشینی شود.
وی افزود: با وجود همه تلاش ها مصرف مواد مخدر در بین جوانان، دانش آموزان و دانشجویان رو به افزایش است.

استاندار مرکزی با طرح این سوال که کجای کار ایراد دارد که با وجود تلاش ها همچنان روند مصرف رو به افزایش است؟ گفت: باید مباحث با حضور کارشناسان امر به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. گزارش هر ٢ دانشگاه اراک و آزاد در خصوص اقدامات و وضعیت اعتیاد دانشجویان ناقص بود در حالی که باید با این موضوع به صورت علمی برخورد کرد و قبل از پخته تر شدن مباحث اظهار نظری از سوی دستگاه های اجرایی صورت نگیرد و موارد پس بعد از پختگی، با ابلاغ به دستگاههای اجرایی جامه عمل به خود گیرد .

استاندار مرکزی تاکید کرد: باید وزن علمی و تجربی مقابله با معضل بزرگ اعتیاد را افزایش داد و حتی در این راستا در کنار مباحث علمی و کارشناسی از معتادان بهبود یافته استفاده کرد.

سعید فرخی با نقد نسبت به عدم حضور روسای دانشگاه اراک و آزاد اسلامی، بر لزوم اعلام دلیل این عدم حضور به دبیرخانه شورا تاکید کرد.

وی در خصوص گزارش ارائه شده از سوی نمایندگان دو دانشگاه مذکور گفت: متاسفانه گزارش ارائه شده توسط دانشگاه ها ناقص و فاقد اطلاعات جامع بود و عملا شفافیتی از وضعیت ارائه نشد.

فرخی در ادامه افزود: بحث علمی در خصوص نحوه عمل دانشگاه ها انجام و جمع بندی شود تا اقدام موثر انجام گیرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی