تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

آماری از فوتی‌های ماهانه در تصادفات پایتخت

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ماهانه ۴۶ نفر در تصادفات تهران کشته می‌شوند، گفت: بیشترین فوتی‌های گروه سنی ۵ تا ۲۹ سال را پسران جوان تشکیل می‌دهند که عموما راکبان موتورسیکلت هستند.

کد خبر: ۱۵۸۷۳۸
۱۹:۵۸ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

آماری از فوتی‌های ماهانه در تصادفات پایتخت

دیدارنیوز: معاون شهردار تهران گفت: ماهانه ۴۶ نفر در تصادفات تهران کشته می‌شوند.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی (۲۸ آبان) گفت: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز، "آسیب‌های ترافیکی، قاتل اصلی افراد ۵ تا ۲۹ ساله" انتخاب شده که سهم بالای کودکان، نوجوانان و جوانان در قربانیان سوانح ترافیکی را نشان می‌دهد و تصادف را به نخستین عامل مرگ و میر این عزیزان تبدیل کرده است.

هرمزی با اعلام اینکه در میان جان‌باختگان تصادفات پایتخت، عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران از سهم بالایی برخوردارند، افزود: ماهانه ۴۶ نفر در تصادفات تهران کشته می‌شوند؛ بیشترین فوتی‌های گروه سنی ۵ تا ۲۹ سال را پسران جوان تشکیل می‌دهند که عموماً راکبان موتورسیکلت هستند در صورتی که استفاده آن‌ها از کلاه کاسکت، تا حد زیادی خطر آسیب مغزی، صدمه به سر و صورت و مرگ و میر آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه استفاده از تلفن همراه به عامل مهم پرت شدن حواس شهروندان اعم از سواره و پیاده در معابر شهری تبدیل شده است، تصریح کرد: کاهش سرعت وسایل نقلیه به ویژه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، می‌تواند از تصادفات جلوگیری کرده یا از شدت آن‌ها بکاهد و البته استفاده راننده و سرنشینان خودرو‌ها از کمربند ایمنی حتی در مسیر‌های بسیار کوتاه در کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات مؤثر باشد.

معاون شهردار تهران، رشد فزاینده ورود انبوه وسایل نقلیه جدید اعم از اتومبیل و موتورسیکلت‌ها را از عوامل افزایش تصادفات رانندگی و جان‌باختگان ناشی از آن، برشمرد و با تأکید بر تعامل حداکثری مدیریت شهری با پلیس راهور برای کاهش تصادفات درون‌شهری در پایتخت تأکید کرد: طرح جامع کاهش تصادفات درون‌شهری را از طریق انجام مطالعات ساماندهی ترافیک و اصلاح هندسی نقاط پُرتصادف در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه، ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک در راستای انضباط‌بخشی و افزایش ایمنی معابر از طریق فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی رفتار‌های ترافیکی قانونمند را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، متأسفانه هر دو روز به طور متوسط سه نفر در جریان تصادفات پایتخت جان خود را از دست می‌دهند و از این رو، حداکثر توان خود را در ۲۲ منطقه تهران به کار گرفته‌ایم تا با تلاش جمعی، این تعداد را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، چرا که اعتقاد داریم حتی یک فوتی نیز زیاد است و نباید شاهد آن باشیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی