تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

موگرینی: توافق هسته‌ای را حفظ خواهیم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا درخصوص ایران واکنشی متحد داشته است، گفت: ما به همراه دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای آن را حفظ خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۸۴
۱۳:۴۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست اندیشکده مطالعات امنیتی اتحادیه اروپا مستقر در بروکسل با موضوع سیاست‌های این اتحادیه پس از برگزیت گفت: اتحادیه اروپا واکنش‌هایی متحدانه درباره حمله سالزبری و به علاوه مسئله ایران داشته است. ما همچنان به همکاری خود به عنوان یک طرف متحد و برای دستیابی به هدفی دقیقا یکسان ادامه می‌دهیم.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی در ادامه گفت: روز سه‌شنبه، بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس به بروکسل خواهد آمد و به همراه هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه برای حفظ توافقی که با یکدیگر و نیز به همراه چین و روسیه به دست آوریم تلاش خواهیم کرد. ما با همراهی یکدیگر این توافق را حفظ خواهیم داد. ما علاوه‌براین، نشستی با وزیران امورخارجه سه کشور اروپایی برگزار خواهیم کرد و دیداری نیز با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران خواهیم داشت.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته پس از مدت‌ها تهدید به کنار گذاشتن توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 سرانجام خروج واشنگتن از این توافق را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند. این تصمیم وی با مخالفت و انتقاد جامعه جهانی به‌ویژه دیگر طرف‌های توافق مواجه شد.

انگلیس، فرانسه و آلمان پس از اعلام خروج آمریکا در یک بیانیه مشترک ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم ترامپ تاکید کردند که به پایبندی خود به توافق هسته‌ای ادامه خواهند داد.

همچنین روسیه و چین ضمن تاکید بر لزوم ادامه اجرای توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند که برای حفظ توافق تلاش خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی