تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در خاورمیانه چه خبر است

بیش از ۱۰ هزار کشته در جنگ غزه

جنگ ویرانگر گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد سی‌‌‎ودومین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل به غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۱۷۷
۰۸:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بازداشت ۲۴ روزنامه‌نگار فلسطینی

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌ودومین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۵۵/ بازداشت ۲۴ روزنامه‌نگار فلسطینی طی ۳۲ روز

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آمار خبرنگاران بازداشت‌شده توسط اسرائیل از آغاز جنگ غزه به ۲۴ نفر رسیده است.

ساعت: ۲۰:۱۶/ اسپانیا به گوترش برای دفاع از غیرنظامی‌های فلسطینی نشان افتخار می‌دهد

دولت اسپانیا روز سه‌شنبه تصمیم گرفت به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نشان افتخار «کارلوس سوم» اهدا کند.

به نقل از یورونیوز، «دفاع از حقوق غیرنظامیان فلسطینی» از جمله دلایل اتخاذ این تصمیم عنوان شده است. آنتونیو گوترش به دلایل موضع‌گیری‌های خود طی یک ماه اخیر از سوی مقام‌های اسرائیل مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

آنتونیو گوترش طی روز‌های اخیر بار‌ها خواستار برقراری «آتش‌بس» بین اسرائیل و گروه حماس شده است. او همچنین نوار غزه را «قبرستان کودکان» توصیف کرده است.

ساعت: ۱۸:۳۹/ فرمانده کل سپاه: شکست اسرائیل مایه آرامش و امنیت جهان است

به نقل از تسنیم، سلامی فرمانده کل سپاه گفت: «آمریکا امروز جایگاه جهانی گذشته خود را از دست داده است و برای رژیمی هزینه می‌کند که هیچ دستاوردی برای او ندارد و این نتیجه فقدان حکمت در هیات حاکمه آمریکایی‌ها است.

شکست رژیم صهیونیستی و افول آمریکا مایه آرامش و امنیت جهان است. امروز سرگردانی و ابهام راهبردی در رخسار و سیمای مقامات سیاسی آمریکا و کشور‌های همراه با او در جنایات غزه قابل مشاهده است.»

ساعت: ۱۸:۱۷/ آمریکا: طرحی برای خارج کردن تمام ساکنان از غزه وجود ندارد

به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مذاکراتش در آنکارا گفت که طرح‌هایی برای خارج کردن تمام ساکنان از نوار غزه وجود ندارد و می‌توان نوعی از آتش بس را برای یک دوره زمانی بررسی کرد.

ساعت: ۱۸:۰۱/ امارات بیمارستان صحرایی در نوار غزه برپا می‌کند

امارات عربی متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک بیمارستان صحرایی در نوار غزه برپا خواهد کرد.

پنج هواپیمای اماراتی تجهیزات مورد نیاز برای برپایی این بیمارستان صحرایی را از فرودگاه ابوظبی به فرودگاهی در مصر در نزدیکی مرز نوار غزه منتقل کردند.

این بیمارستان صحرایی قرار است ۱۵۰ تختخواب داشته باشد.

امارات عربی متحده از جمله کشور‌هایی است که در چارچوب پیمان ابراهیم در سال ۲۰۲۰ روابط خود را با اسرائیل عادی کرد.

ساعت: ۱۶:۳۳/ پارلمان ترکیه محصولات کوکاکولا و نستله را حذف کرد

پارلمان ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که محصولات کوکاکولا و نستله را به دلیل آنچه حمایت این دو شرکت از اسرائیل در جنگ غزه خوانده شده از منوی رستوران‌های خود حذف کرده است.

به نقل از یورونیوز، کوکاکولا و نستله تاکنون واکنشی به این تصمیم پارلمان ترکیه نشان نداده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه طی روز‌های گذشته با نام بردن از کوکاکولا و نستله به عنوان شرکت‌های حامی اسرائیل خواستار تحریم آن‌ها و دیگر شرکت‌های غربی حامی اسرائیل شده بودند.

ساعت: ۱۳:۵۲/ کشته‌شدن ۱۶۳ فلسطینی در کرانه باختری

به نقل از العربیه، وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه ۱۶ آبان اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان تیراندازی ارتش اسرائیل در کرانه باختری از ۷ اکتبر تاکنون به ۱۶۳ نفر رسیده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش اسرائیل طی یک سری عملیات در کرانه باختری حدود ۴۵ فلسطینی را بازداشت کرده است. این منابع به خبرگزاری «انباء العالم العربی» گفتند که بزرگترین عملیات بازداشت‌ها در شهرک‌های فلسطینی در استان الخلیل در جنوب کرانه باختری است که انجام می‌گیرد.

این منابع افزودند که ارتش اسرائیل حدود ۲۰ فلسطینی را تنها در شهر السموع بازداشت کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین در استان‌های دیگر در کرانه باختری اقدام به بازداشت گسترده کرده و روزانه ده‌ها تن از فلسطینی‌ها را بازداشت می‌کند.

۳ کشته و زخمی در الخلیل

به گزارش خبرگزاری فلسطین، یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های نیرو‌های اسرائیلی در شمال الخلیل در کرانه باختری کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

ساعت: ۱۲:۵۵/ تظاهرات در اسلام آباد در حمایت از غزه

به نقل از خبرنگار الجزیره، تجمعی برای ابراز همبستگی با غزه در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

تظاهرات در سراسر کشور برگزار شده و قرار است با حضور تعداد بیشتری نیز برگزار شود، زیرا مردم از آنچه می‌بینند وحشت زده شده‌اند.

امروز، چند صد نفر وجود دارد، اما در سراسر پاکستان، حمایت قاطع از مردم فلسطین و انتقاد از رهبران مسلمان وجود دارد که به گفته آن‌ها چیزی بیش از محکومیت انجام نداده‌اند.

ساعت: ۱۱:۴۲/ انهدام خودرو‌های زرهی اسرائیل در اردوگاه الشاطی

تسنیم نوشت: «گردان‌‎های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت ۳ دستگاه تانک، یک نفربر و یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در حومه اردوگاه الشاطی با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کردند.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ انهدام خودرو‌های زرهی اسرائیل

ساعت: ۱۱:۱۷/ نشست گروه ۷ زیر سایه جنگ حماس و اسرائیل

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه و برای شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۷ وارد ژاپن شد، نشستی که به نظر می‌رسد بیش از همه تحت تاثیر جنگ اسرائیل و حماس و تلاش برای یافتن راه‌حلی برای برقراری آتش‌بس در این جنگ باشد.

سفر دو روزه بلینکن به توکیو بلافاصله پس از سفر او به خاورمیانه و رایزنی‌های فشرده او با مقام‌های ترکیه، عراق، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی انجام می‌شود.

ساعت: ۱۰:۱۳/ سنگاپور نسبت به نمایش نماد‌های مرتبط با جنگ هشدار داد

دولت سنگاپور هشدار داده است که هر کسی که نشان‌های مرتبط با جنگ را به نمایش بگذارد یا بپوشد ممکن است زندانی شود و گفت این درگیری یک "مساله احساسی" است که می‌تواند صلح ملی را مختل کند.

در بیانیه‌ای که وزارت کشور سنگاپور اواخر روز دوشنبه اعلام کرد، قوانین نمایش یا پوشیدن نشان‌های ملی خارجی، از جمله پرچم‌ها و بنر‌های هر کشوری را ممنوع می‌کند.

در گزارش استریت تایمز آمده که محکومان ممکن است تا شش ماه زندان یا جریمه تا ۵۰۰ دلار سنگاپور (۳۷۰ دلار) یا هر دو محکوم شوند. این سازمان اضافه کرد که مسافرانی که اقلام ممنوعه پوشیده‌اند حتی می‌توانند از ورود به سنگاپور منع شوند.

ساعت: ۰۹:۴۰/ شورای امنیت بار دیگر در تصویب قطعنامه درباره جنگ اسرائیل و حماس شکست خورد

به نقل از یورونیوز، پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با برگزاری نشستی غیرعلنی بار دیگر در تلاش خود برای دستیابی به توافق بر سر تصویب قطعنامه‌ای در ارتباط با جنگ حماس و اسرائیل شکست خوردند. اعضای شورای امنیت پیش از این در دوهفته گذشته چهاربار برای تصویب چنین قطعنامه‌ای تلاش کرده‌اند.

مانع اصلی، توافق بر سر اعلام درخواست آتش‌بس و یا توقف بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه است.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحده در رابطه با گفتگو‌ها درباره وضعیت غزه پس از توقف درگیری‌ها گفت: «البته که در این‌باره نگرانی‌هایی وجود دارد، اما ما همچنان به آن نقطه نرسیده‌ایم.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تانک‌های اسرائیل در نزدیکی مجتمع بیمارستانی «الشفا»

ساعت: ۰۹:۱۶/ تانک‌های ارتش اسرائیل در نزدیکی مجتمع بیمارستانی «الشفا»

شبکه العربیه اعلام کرد که تانک‌های ارتش اسرائیل در میدان «ابوحصیره» در نزدیکی مجتمع بیمارستانی «الشفا» واقع در مرکز غزه استقرار یافتند.

ساعت: ۰۸:۲۳/ در حمله اسرائیل به جنوب غزه حداقل ۸ نفر کشته شدند

الجزیره عربی به نقل از منابع محلی گزارش داد که در حمله هوایی بامداد روز سه‌شنبه اسرائیل به هدفی در جنوب غزه، دست کم هشت نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این بمباران به خانه‌ای در منطقه معان در خان یونس بوده است.

بر اساس ویدئویی که الجزیره عربی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است، در مرکز نوار غزه نیز پس از حمله اسرائیل به منطقه‌ای در نزدیکی دیرالبلاح، چندین نفر به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک ماه جنگ، ۱۰ هزار کشته

ساعت: ۰۸:۰۶/ یک ماه جنگ، ۱۰ هزار کشته

شبکه الجزیره اعلام کرد: بمباران اسرائیل در سراسر غزه همچنان ادامه دارد و تعداد کشته‌شدگان در اراضی محاصره شده فلسطینی از ۷ اکتبر به دست کم ۱۰۰۲۲ نفر رسیده است.

حداقل ۱۵۲ نفر در کرانه باختری اشغالی و بیش از ۱۴۰۰ نفر در اسرائیل در همین مدت کشته شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی