تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
یادداشت به قلم فاطمه کاظمی

صنعت نیشکر؛ چشم اندازی به سمت افزایش تولید و کاهش تورم

در سال‌های اخیر، صنعت نیشکر به عنوان یکی از صنایع مهم در کشور رشد چشمگیری را تجربه کرده است. با توجه به شعار سال (رشد، تولید و مهار تورم)، نقش صنعت نیشکر در رشد اقتصادی، تامین غذایی و کنترل تورم بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله، به بررسی عملکرد صنعت نیشکر، روند تولید و نقش آن در مهار تورم خواهیم پرداخت.

کد خبر: ۱۵۸۰۳۶
۱۶:۱۱ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

صنعت نیشکر؛ چشم اندازی به سمت افزایش تولید و کاهش تورم

 

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شعار سال را نقشه راه صنعت نیشکر برشمرد که با تحقیق آن در سنگر تولید گشایشی در حوزه اقتصاد و اشتغال در سطح استان ایجاد می‌شود.

وی ایجاد اشتغال و تولید را دو مولفه صنعت نیشکر عنوان کرد و گفت این صنعت با تولید بیش از ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور و اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر به طور مستقیم در مسیر اجرایی شعار سال قدم برداشته است.

رشد صنعت نیشکر

با توجه به آمارهای اخیر، نیشکر توان و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال را دارد که این آمار بیانگر رشد قابل توجه صنعت نیشکر است. 

افزایش تقاضا برای محصولات نیشکر، افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در این صنعت عواملی هستند که رشد آن را تحریک کرده‌اند. همچنین، تنوع در استفاده‌های نیشکر و صادرات به کشورهای دیگر نیز به افزایش درآمدهای این صنعت کمک کرده است.

تولید نیشکر به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های صنعتی در بسیاری از کشورها، نقش بسیار مهمی در تامین غذایی جامعه دارد. نیشکر به عنوان منبع قابل تجدیدی برای تولید قند و شکر، ارزش غذایی بالا و قابل استفاده در صنایع مختلف را داراست. بر اساس آمارها، تولید نیشکر سال قبل به دلیل خشکسالی این شرکت فقط توانست ۴۲۰ هزار تن شکر تولید و روانه بازار کند اما امسال با مدیریت منابع آبی، تولید شکر بسیار مطلوب شده است و مشکلی برای تامین شکر استان و کشور ندارد.


مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال با توجه به شرایط خوبی که در بحث تولید شکر داریم، برای تامین حدود ۷۱ هزار تن شکر با حوزه‌های صنف و صنعت قرارداد بسته‌ایم تا شکر این بخش‌ها را تامین کنیم. در حالی که این عدد سال گذشته حدود ۲۳ هزار تن بود.

 در حال حاضر با توجه به شرایط برداشت، روزانه ۲ هزار تن شکر تولیدی شرکت‌های توسعه نیشکر را در کشور توزیع می‌شود. این شرکت امسال افزایش قابل توجهی در تولید محصولات خود داشت و نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی کشور ایفا کرده است.

مهار تورم و نقش صنعت نیشکر

در بسیاری از کشورها، تورم یکی از چالش‌های اقتصادی مهم است. صنعت نیشکر با تأمین نیازهای شکر و قند جامعه و کنترل قیمت‌ها، می‌تواند نقش مهمی در مهار تورم ایفا کند. با افزایش تولید نیشکر و کاهش وابستگی به واردات، احتمال کنترل بهتر قیمت‌ها و کاهش نرخ تورم وجود دارد.

از جهتی این شرکت با تولید محصولات متنوع همچون الکل طبی، خمیر مایه،ام دی اف، خوراک دام، مصداق عینی حرکت در مسیر شعار سال که با بهره‌گیری از نیروی متخصص در مسیر افزایش تولید گام برداشته است.

تکامل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده قدم مهمی برای تحقیق شعار سال است که شرکت توسعه نیشکر با سرمایه‌گذاری موثر در صنایع جانبی و راه‌اندازی صنایع پایین همچون کارخانه تولید کاغذ، کود فسفاته، تغلیظ ویناس و... قدم‌های مهمی در تنوع بخشی به محصولات نیشکری برداشته و به موفقیت‌های ارزشمندی در رشد تولید دست یافته است.

صنعت نیشکر در مسیر تحقیق شعار سال (رشد، تولید و مهار تورم) نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. با رشد قابل توجه این صنعت، تولید بیشتر نیشکر، تامین غذایی و کنترل تورم میسر خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی