تیتر امروز

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله آمریکا با بمب افکن B۲ به یمن/ لغو تمامی احکام انضباطی سال ۱۴۰۱/ ادعای اسرائیل در مورد مشخص شدن محل‌های حمله به ایران

این سی‌ و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

یزدی: حکم قاضی بر اساس سفارش، منافع شخصی و جناحی نباشد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حکم قاضی نباید بر اساس سفارش و توصیه و طبق منافع شخصی و جناحی باشد.

کد خبر: ۱۵۷۷۷
۱۲:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - آیت‌الله محمد یزدی  در همایش قانون اساسی و آرمان های انقلاب و دوره تکمیلی حقوق‌دانان تراز انقلاب اسلامی که با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری و 400 تن از بسیجیان حقوقدان سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد، با بیان توصیه هایی به حقوق‌دانان عنوان کرد: حقوق‌دانان و قضات در حساس‌ترین جایگاه قرار دارند و باید چنین حساسیتی را درک کنند.   عدالت در واقع تحقق حق است و حقوقدان و قاضی باید در جهت کشف حقیقت و تحقق حق تلاش کنند.

وی اظهار کرد: حکم قاضی نباید بر اساس سفارش، توصیه و طبق منافع شخصی و جناحی باشد، حکم باید در گرو عدالت و تحقق حق صادر شود. در مسئولیتی که قضات و حقوقدانان قرار دارند وسوسه های شیطانی و هوای نفس یکی از تهدیدات جدی به شمار می رود، لذا لازم است این موضوع مورد توجه ویژه و مراقبت قرار گیرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود : قضات و حقوق‌دانان باید در کشف حقیقت توجه و اهتمام ویژه داشته باشند که در صدور حکم تنها به گزارش‌های دریافتی بسنده نکنند و آن را ملاک قضاوت قرار ندهند، بلکه حتما به صورت حضوری اظهارات طرفین دعوا را استماع کنند.

 یزدی گفت: یک قاضی عادل باید در مسیر قضاوت تنها خداوند و تحقق عدالت را مد نظر داشته باشد تا بتواند عدالت اجتماعی را در جامعه رقم بزند.  اعتبار و جایگاه دستگاه قضائی وابسته به قضات و احکام است اگر عدالت رقم بخورد بزرگترین پشتوانه اعتباری در نظام شکل می‌گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیندگان در مورد قضاوت‌های قضات به قضاوت می‌پردازند باید بدانیم که دنیا امانتی است که باید پاسخگوی امور معنوی، اجتماعی، اقتصادی و ...آن باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از امانت‌های بسیار بزرگ که در دست قضات و حقوقدانان است حفظ آبروی اشخاص است و نباید اسرار مردم در دستگاه قضائی افشا شود، بلکه باید در روند پرونده، رازداری پیشه کرد.

 یزدی عنوان کرد: اطاله دادرسی یکی از دغدغه های جدی است که گاهی روند پرونده و صدور حکم را طولانی می کند که باید برخی از موضوعات اصلاح و با در نظر گرفتن انصاف و عدالت و یقین آرای مربوطه صادر شود.

وی متذکر شد: جامعه انتظار دارد احکام بر اساس عدالت صادر شود تا مردم به حق خود دست یابند و از حقوق جامعه صیانت شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی