تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
افاضات اضافه

ای کاش ما عوام هم فوتبالیست خارجی بودیم

در هفته‌ای که گذشت اخبار زیادی به دست عوام‌الملک رسید که بیش از همه عملکرد رئیس خواص و خواص الوزرا و همچنین بیرون کردن برخی از استادان دانشگاه مورد توجه عوام قرار گرفت.

کد خبر: ۱۵۵۴۲۲
۱۵:۰۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲

ای کاش ما عوام هم فوتبالیست خارجی بودیم

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲

یکی از عوام تصاویری از پله‌برقی‌های یکی از ایستگاه‌های متروی تهران برایم فرستاد. پله به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق موقتا خاموش بود و عوام باید از پله غیربرقی مجاور استفاده می کردند. فهمیدم حرف‌های چند روز پیش علیرضا همه راست بوده و تهران در آستانه برقی شدن است. وقتی همه شهر برقی شود باید بیشتر صرفه‌جویی کرد و این صرفه‌جویی را باید از حالا تمرین کرد. اتوبوس‌های برقی هم وقتی بیایند ممکن است به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق خاموش شوند و از عوام خواسته شود پا بزنند تا اتوبوس ایشان را جابه‌جا کند. حتی الان فهمیدم دلیل خاموش بودن بعضی چراغ‌های داخل واگن‌های مترو یا کار نکردن تهویه واگن‌ها هم همین صرفه‌جویی در مصرف برق است‌.

محمد معاون دکتر ابراهیم اعلام کرد که لازم است برای تک‌تک اقدامات خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم فیلم و سریال ساخته شود. حرف درستی‌ست. اگر این اتفاق بیفتد کل صنعت سرگرمی جهان لااقل به اندازه صد سال آینده از ساخت فیلم و سریال بی‌نیاز می‌شود. مخصوصا که در همه ژانرهای ممکن اعم از تراژدی، کمدی، وحشت، رئالیسم جادویی، سورئالیسم، مستند و حتی یکی سری ژانرهایی که تا حالا در صنعت سرگرمی وجود نداشته است می‌شود فیلم و سریال ساخت. مثلا امروز بزرگوار شیرازی اعلام کرده در عصر ابراهیم بیش از ۲۰ میلیون شغل ایجاد شده و نزدیک به یک میلیون و نهصد هزار واحد مسکن هم ساخته‌اند. اگر قرار باشد مراحل ساخت این تعداد مسکن را نشان بدهند یا عنوان این تعداد شغل را از رو هم بخوانند حداقل چند برابر سریال جومونگ و سریال‌های مشابه طول خواهد کشید و اگر روزی یک بار هم در یک شبکه پخش شود حداقل تا چند دهه بخشی از آنتن اشغال خواهد بود.

کاظم، بزرگوار تهرانی گفت این که به تناسب گرانی گوشت و مرغ، یارانه‌ها هم بالا رفته یعنی دلسوزی دکتر ابراهیم. صحیح است. البته نیازی نبود برای اثبات این ماجرا اشاره به گرانی گوشت و مرغ کند چون در عصر ابراهیم چیزی گران نشده و فقط قیمت‌های همه چیز بالا رفته که این با گرانی فرق دارد.

 

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

محمدباقر، بزرگوار ساروی گفت که اگر آمریکا و همفکرانش می‌گویند سازش کنید تا گندم به شما بدهیم ما یک نان را نود میلیون نفری می‌خوریم اما زیر بار این ذلت نخواهیم رفت. منظورش از ما را نفهمیدم ولی معلوم است محمدباقر و همه آن‌هایی که با او ما می‌شوند خیلی زیادند. حتی جمعیت ایران هم اینقدر نیست. احتمالا عده‌ای از عوام لبنان که اندوهشان کشت ما را جزو همان ماهایی هستند که‌ محمدباقر می‌گوید. خیلی هم سخت است که یک نان را نود میلیون نفر بخواهند بخورند. احتمالا به جای خوردن بویش می‌کنند.

یکی از عوام خبر داد که سازمان امور فنون و حرفه‌ها، کاشت ناخن و مژه را از لیست مجوزهایش حذف کرده است. خبر خوبی‌ست. این کارها نه فن است و نه حرفه. اگر جلوی کاشت ناخن و مژه گرفته نشود به زودی هر کسی می‌خواهد هر چیزی را که ندارد بکارد. آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. تصاویری هم از یک نمایشگاه آثار هنری در مشهد دیدم. موی نسوان را در کلیه تابلوها و آثار پوشانده بودند. زیبا و درست بود. این نوع آثار باعث تحریک هستند. باید از این به بعد روی ناخن و مژه‌های نسوان را هم در نقاشی‌ها و تابلوها بپوشانند. البته درستش این است که کلا کل نسوان را بپوشانند و همگی را داخل کمد اتاق خواب بگذارند و در را هم ببندند و فقط شب‌ها که کس غیری نمی‌بیند از کمد بیرونشان بیاورند. برادران‌مان در جریان اصیل طالبان در افعانستان هم دارند سعی می‌کنند که همین کار را بکنند. اگر آن‌ها کردند و شد، ما هم‌ خواهیم توانست.

 

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اخباری درباره هک شدن پایگاه‌های داده یک‌ شرکت تاکسی اینترنتی و نوزده شرکت بیمه‌ای منتشر شد. اول فکر کردم اتفاق وحشتناکی‌ست و از طریق این هک قرار است مثلا اجازه بدهند به نسوان بی‌حجاب خدمات ارائه شود. اما بعد که خبر را بررسی کردم متوجه شدم‌ چیز مهمی نیست و اطلاعات مشتریان این شرکت‌ها مثل نام و شماره تلفن همراه و کد ملی و کل اطلاعات سفرهای مشتریان و یک سری اطلاعات بی‌اهمیت دیگر لو رفته و کسانی هم که این کار را کرده‌اند برای جلوگیری از افشایش پول خواسته‌اند که ظاهرا این شرکت‌ها هم قبول نکرده‌اند. آقای سرهنگ، معاون نظمیه‌های مجازی هم اعلام کرد هیچ جای نگرانی برای عوام وجود ندارد. خیال من هم راحت شد. واقعا هم هک شدن این جور شرکت‌ها برای گرفتن پول نباید باعث نگرانی شود. نگرانی وقتی ایجاد می‌شود که یکی از عوام در شبکه‌های اجتماعی حجابش را رعایت نکند یا حرکات موزون انجام بدهد. اتفاقا خبرگزاری بودجه‌بگیر هم اعلام کرد که این کارها توسط دشمنان انجام می‌شود تا عوام را عصبانی کند و در سالگرد اغتشاشات آن‌ها را به اعتراض بکشاند. منظورش از سالگرد اغتشاشات را متوجه نشدم چون هیچ وقت از این چیزها نداشته‌ایم‌. ضمن اینکه‌ اینقدر همه چیز آرام است و عوام خوشحال هستند که هیچ چیزی باعث عصبانی شدن‌شان نمی‌شود. حالا انگار اطلاعات شخصی عوام چیز مهم و محرمانه‌ای‌ست که هک شدنش باعث عصبانیت عوام بشود.

نگاهی به روزنامه‌های بودجه‌بگیر انداختم. فهمیدم که در غرب استادان دانشگاه‌ها را تصفیه می‌کنند و مثلا ده‌ها استاد آمریکایی به بهانه‌های مختلف از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند. واقعا ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده است. هر چقدر ما در دانشگاه‌هایمان سعی می‌کنیم استاد جذب کنیم آن‌ها دفع می‌کنند. البته این باعث می‌شود آن‌ها حتی بیشتر از حالا از ما عقب بمانند. شاید بشود راهی پیدا کنیم که استادان اخراجی آن‌ها را در دانشگاه‌های خودمان استخدام کنیم. حتی می‌شود یک سری دانشگاه مخصوص این استادها درست کنیم.

 

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

صبح خبر جذب برادرمان، حاج آقا سعید به عنوان استاد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران را شنیدم. خیلی خوشحال شدم. مخصوصا که همین دیروز گزارش‌های مربوط به اخراج استادان دانشگا‌ه‌های غربی و آمریکایی را خواندم. اصلا دانشگاه‌ انقلابی جای اساتیدی مثل همین برادرمان و برادران مشابه است. یک روزنامه بودجه‌بگیر هم نوشت که دانشگاه‌ها در دهه‌های گذشته عملا به بستری برای تربیت نسلی اپوزیسیون در داخل و تربیت نیروی متخصص برای جریان سرمایه‌داری در خارج تبدیل شده بود و آمار مهاجرت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هم بر این ادعا صحه می‌گذارد. راست هم می‌گوید. اشتباه این بوده که از امثال این برادران‌مان در کرسی‌های استادی استفاده نشده بود. کمااینکه از خود دکتر ابراهیم هم دیر استفاده شد. از دستاوردهای عصر ابراهیم همین است که از هر کسی در جای درست خودش استفاده می‌شود. بیله‌ دیگ بیله چغندر!

یکی از روزنامه‌چی‌ها خبر داد که یک عکاس ‌که افق بدن امیر خان در تمرین تیم ملی فوتبال را از زاویه بدی ثبت کرده بود اجازه حضور در تمرین تیم ملی فوتبال را پیدا نکرد. خبر خوبی‌ست. عکاس و روزنامه‌چی و راپورت‌چی باید بفهمد چه چیزی را چطوری به عوام نشان بدهد. مسخره‌بازی که نیست. قرار هم نیست با بازی کردن با زاویه دوربین ابهت امیر خان را زیر سوال ببرند. غروب هم خبر توقیف یک پایگاه خبری به خاطر انتشار یک ویدئو که در آن به سیاست‌های خارجی عصر ابراهیم انتقاد شده بود منتشر شد. باز هم خوشحال شدم. بعضی‌ها هنوز نفهمیده‌اند عصر ابراهیم شروع شده و دو سال است از آن دورانی که همه سیاست‌های خارجی غلط بود و باید وسط مذاکرات به جواد و اطرافیانش تذکرات لازم از طریق رسانه‌ها داده می‌شد گذشته است. آخر شب فیلم کمال‌الملک را دیدم. همزمان سوابق علمی برادرمان سعید را که از حالا به بعد استاد ادبیات دانشگاه تهران هم هست را مرور کردم. فیلم خوبی بود. مظفرالدین شاه در حضور اتابک اعظم به کمال‌الملک گفت ما که صدراعظم مثل بیسمارک نداریم که نقاش‌باشی آن‌طوری داشته باشیم. منظورش از آن‌طوری، این بود که مثل نقاشان معروف فرنگی و غربی باشد‌.

 

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

فیلمی از مناظره دو دختر درباره حجاب را دیدم‌. واقعا دلیل ندارد درباره مسائل بی‌اهمیتی که همه عوام هم درباره‌اش هم‌نظر هستند مناظره برگزار شود. خوشبختانه یکی از طرفین مناظره هم همین را به زبان فارسی سخت توضیح داد و گفت اگر کسی با حجاب مشکل دارد باید از کشور برود. راست هم می‌گوید. وقتی همه عوام خودشان انتخاب کرده‌اند که هر طور خواص می‌خواهند لباس بپوشند اگر کسی غیر از این فکر می‌کند بهتر است برود یک جای دیگری. ولی باید این را هم بدانند که در بقیه نقاط دنیا که عوامشان اینطوری آزادانه طبق نظر خواصشان پوشش خودشان را انتخاب نکرده‌اند معمولا همه نسوان یا دچار اذیت و آزار شده‌اند یا بالاخره خیلی شرایط برایشان سخت شده و هر وقت از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند دچار استرس هستند که آیا دوباره به خانه برمی‌گردند یا نه.

خوشبختانه اعلام شد که به اعضای تیم‌های فوتبال خارجی که قرار است برای مسابقات باشگاه‌های آسیا به ایران بیایند در همان لحظه ورود، سیم‌کارت‌های بدون فیلتر می‌دهند تا برای برقراری ارتباط با خارج از ایران دچار مشکل نباشند. خیلی کار خوبی‌ست. نشانه مهمان‌نوازی ما ایرانیان است و باعث می‌شود تبلیغات منفی غربی‌ها علیه ما خنثی شده و توریست‌های زیادی جذب کشورمان شوند. ای کاش ما عوام هم فوتبالیست خارجی بودیم.

 

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲

رییس اتحادیه ابزار نوشتن اعلام کرد که فروش دفترهایی که جلد آن‌ها شخصیت‌های والت‌دیزنی و کارتونی باشد ممنوع است و واحدهای متخلف جریمه و پلمب می‌شوند. خیلی خوب است. حالا که همه واحدهایی که در آن‌ها نسوان حجاب را رعایت نمی‌کردند پلمب شده است باید به سراغ واحدهایی رفت که صور نامربوط و بی‌حجاب را می‌فروشند. اصلا دلیلی ندارد که جلد دفترهای اطفال دارای عکس و تصویر و نقاشی باشد. باید به سر و ته دفترهایشان یک مقوا چسباند و خلاص! مگر ما که جلد دفترهای‌مان کاغذهای کلفت سبز و آبی و خاکستری بود نمی‌توانستیم مشق بنویسیم یا باسواد نشدیم؟

شنیدم که عیسی به دلیل داشتن پنج فرزند به عنوان خواص‌الدوله نمونه جمعیتی انتخاب شده است. باعث افتخار است. مخصوصا که عیسی هنوز جوان است و می‌تواند رکورد خودش را جابه‌جا کند و در سایر خواص‌الدوله‌های جوان هم انگیزه رقابت را دامن بزند. این عنوان ثابت می‌کند کنترلی که عیسی بر فضای مجازی اعمال کرده یک خیر و مصلحتی در دل خودش داشته و باعث می‌شود تمرکز عوام و خواص بر جهان حقیقی بیشتر شود و دستاوردها را زیاد کند. دکتر ابراهیم  گفت اگر رسانه‌ای در گوشه‌ای از دنیا بصیرت‌آفرینی و جهل‌زدایی کند غرب بر خلاف آنچه شعار می‌دهد تعطیلش می‌کند. راست هم می‌گوید. تقریبا هر چند روز یک بار در غرب یک رسانه را می‌بندند یا با روزنامه‌چی‌ها برخورد می‌کنند. عین همان کاری که با اساتید دانشگاه‌هایشان می‌کنند. در حالیکه حتی قبل از عصر ابراهیم‌ همین روزنامه‌های بودجه‌بگیر که الان هم مشغول بصیرت‌آفرینی و جهل‌زدایی هستند همین کارها را با حسن و خواص‌الدوله‌هایش می کردند و هیچ مشکلی هم نداشتند. الان هم ندارند.

امروز در تقویم‌های غربی‌ها روز کتاب خواندن است. البته ما هم خودمان کتاب‌ ‌خوان‌مزگان داریم ولی در راستای اینکه غربی‌ها را به خاطر کارهای خوبشان تشویق کنیم خوب است امروز به همدیگر کتاب برای خواندن پیشنهاد بدهیم. اگر هم هدیه بدهیم که چه بهتر. باید ببینم عوام به عوام‌الملکشان چه کتاب‌هایی را برای خواندن پیشنهاد می‌کنند.

 

پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

احمد، خواص‌المله تهران به جنجال‌هایی که غربی‌ها درباره برخی اساتید دانشگاه راه انداخته‌اند جواب داد و گفت کسی اخراج نشده بلکه عدم احراز صلاحیت شده‌اند. این هم عجیب نیست. حتی در آلمان هم همینطور است. توضیحات خوبی بود. اینکه عده‌ای از عوام برای برخی کارها عدم احراز صلاحیت شوند اصلا چیز عجیبی نیست. حتی برای خواص‌المله و خواص‌الدوله شدن هم احمد آقایی وجود دارد که سعی می‌کند صلاحیت افراد را احراز کند و اگر احراز نکند افراد باید مسیرهای دیگری را برای زندگی‌شان انتخاب کنند. استاد شدن در دانشگاه هم همین است. البته شاید اگر درباره احراز کردن صلاحیت‌ها کار جدی‌تری انجام شود بتوان استادان دانشگاه‌ها را هم تبدیل به خواص کرد و برعکس. اینطوری سطح فرهنگ و دانش عوام بیشتر از قبل ارتقا پیدا می‌کند. مثل همه جاهای دیگری که کار به دست خواص سپرده شده و عوام هر کاری که خواص گفته‌اند کرده‌اند.

یکی از عوام خبر داد که صفحه اینستاگرام دکتر ابراهیم بعد از یک سال که به خاطر فیلترینگ بسته بوده دوباره راه افتاده و یک مطلب جدید منتشر کرده است. احتمالا دکتر ابراهیم داشته سیم‌کارت‌هایی را که قرار است به فوتبالیست‌های تیم‌های خارجی بدهند شخصا امتحان می‌کرده که مطمئن شود با این عزیزان در هنگام حضور در ایران مثل عوام رفتار نشود. مخصوصا که عیسی دستش به اولادهایش بند است و نمی‌تواند خودش سیم‌کارت‌ها را چک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی