تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تورم سالانه در ترکیه باز هم افزایش یافت

بر اساس داده‌های رسمی که روز دوشنبه منتشر شد، نرخ تورم سالانه در ترکیه ماه اوت به ۵۸.۹ درصد افزایش یافت که این میزان بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۲۲ تاکنون به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۵۵۲۷۱
۱۳:۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

تورم سالانه در ترکیه باز هم افزایش یافت

دیدارنیوز: نرخ تورم سالانه در ترکیه پس از هشت ماه کاهش باز هم افزایش یافت.

بنا به این گزارش، افزایش قیمت کالا‌های مصرفی که ناشی از کاهش ارزش لیر ترکیه است طی یک ماه با رشد ۹.۱ درصدی همراه بوده است.

تورم سالانه در ترکیه طی ماه ژوئیه پس از هشت ماه کاهش بار دیگر روند افزایشی در پیش گرفته و به ۴۷.۸ درصد رسیده بود.

بانک مرکزی ترکیه که به منظور مهار تورم، از ماه ژوئن نرخ اصلی بهره خود را از ۸.۵ به ۲۵ درصد افزایش داده است، پایان ماه ژوئیه ارزیابی خود را از چشم‌انداز اقتصاد این کشور بازنگری و ارائه کرد.

به گفته مسئولان بانک مرکزی ترکیه، تورم در پایان سال جاری میلادی به ۵۸ درصد خواهد رسید (بیش از دو برابرِ پیش بینی‌های قبلی) و اقتصاد این کشور از سال ۲۰۲۵ به رو به ثبات پیش خواهد رفت.

ترکیه از پایان سال ۲۰۱۹ به این سو به طور مداوم تورم دو رقمی را تجربه کرده است؛ معضلی که تامین هزینه‌های زندگی را برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی