تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جزییاتی از مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا درباره مذاکرات فرستادگان خود با هیئت طالبان افغانستان در دوحه اعلام کرد که نمایندگان واشینگتن در قطر ضمن استقبال از ادامه مذاکرات با طالبان، از این گروه خواستند که از سیاست‌هایی که باعث وخیم‌تر شدن اوضاع حقوق بشر در افغانستان شده است، عقب‌نشینی کند.

کد خبر: ۱۵۳۵۸۰
۰۹:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

جزییاتی از مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر

دیدارنیوز: مقامات آمریکایی طی نشست دوحه بر هیئت طالبان فشار آوردند تا این گروه فورا دو شهروند آمریکایی بازداشت شده (در افغانستان) را آزاد کنند.

به گزارش «رویترز»، دولت طالبان اعلام کرد که دوشنبه نهم اسد (مرداد) هیئت نمایندگان آن با تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده در قطر دیدار کرده و در مورد لغو محدودیت سفر رهبران طالبان و بازگرداندن پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی افغانستان صحبت کرده‌اند.

به نقل از العربیه، طالبان در سال ۲۰۲۱ پس از پایان حضور ۲۰ ساله نیرو‌های خارجی در افغانستان مجددا به قدرت بازگشتند. اما حکومتی که توسط این جنبش اسلام‌گرا تشکیل شده است، هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده و رهبران طالبان هنوز با تحریم‌های سفری و مالی مواجهند.

قهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفت: «تاکید کردیم که برای اعتمادسازی ضروری است که تحریم‌ها حذف شوند و ذخایر بانکی مسدود شده آزاد شود تا افغان‌ها بتوانند اقتصادی غیرمتکی به کمک‌های خارجی ایجاد کنند.»

بلخی گفت که یک هیئتی از این گروه به رهبری امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه به شمول مقامات بانک مرکزی و وزارت مالیه این گروه طی دو روز در دوحه با هیئت آمریکایی دیدار کردند.

ایالات متحده تاکنون در این مورد اظهار‌نظری نکرده است.

بیشتر رهبران طالبان برای سفر به خارج از افغانستان به مجوز سازمان ملل نیاز دارند و بخش بانکی این کشور به دلیل تحریم‌های مالی فلج شده است.

حدود ۷ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی افغانستان در ماه اوت ۲۰۲۱ پس از تسلط طالبان بر این کشور در بانک فدرال رزرو نیویورک مسدود شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی