تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

سومین قرآن‌سوزی در دانمارک مقابل سفارت مصر

پنج فعال گروه کوچکی که خود را ضداسلام معرفی می‌کنند، روز سه‌شنبه یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت مصر در شهر کپنهاگ به آتش کشیدند.

کد خبر: ۱۵۳۲۶۶
۱۸:۴۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲

سومین قرآن‌سوزی در دانمارک مقابل سفارت مصر

دیدارنیوز: این سومین رویداد مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته است. گروه موسوم به «وطن‌پرستان دانمارکی» روز دوشنبه و روز جمعه گذشته نیز در مقابل سفارت عراق، قرآن و پرچم عراق را به آتش کشیده بودند.

پیش‌تر نیز دو مورد آتش زدن قرآن در کشور سوئد اعتراض مسلمانان را برانگیخته بود و باعث شد تا معترضان عراقی هفته گذشته سفارت سوئد در بغداد را به آتش بکشند.

دولت‌های سوئد و دانمارک با یادآوری قوانین حمایت از آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، گفته‌اند که نمی‌توانند جلوی اقدامات این‌چنینی را بگیرند.

وزارت خارجه عراق روز دوشنبه از مقامات کشور‌های اتحادیه اروپا خواست تا «به سرعت در مورد به آنچه اصطلاحا آزادی بیان خوانده می‌شود و حق تظاهرات نامیده می‌شود، تجدیدنظر کنند.»

ترکیه نیز روز دوشنبه آنچه را که «حمله نفرت‌انگیز» به قرآن خوانده است را به شدت محکوم کرده و از دانمارک خواست تا برای جلوگیری از این «جرم نفرت‌پراکنانه» علیه اسلام، اقدامات لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی