تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

پور ابراهیمی: مردم از زیرساخت‌های اینترنتی ناراضی هستند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم از زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ناراضی هستند و شرکت مخابرات در ارائه خدمات به مردم دچار چالش اساسی است.

کد خبر: ۱۵۲۸۷۱
۱۰:۲۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

پور ابراهیمی: مردم از زیرساخت‌های اینترنتی راضی نیستند

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر عدم تحقق تعهدات وزارت ارتباطات در ۲ سال گذشته گفت: مردم از زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ناراضی هستند و شرکت مخابرات در ارائه خدمات به مردم دچار چالش اساسی است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه (۲۷ تیر) مجلس در روند رسیدگی به سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: نکته اصلی بنده بر تکالیف وزارتخانه‌ای است که در حوزه‌های مختلف ماموریت دارد. وزیر در روز رأی اعتماد برنامه‌ای ارائه کرد که برنامه شما را امروز در صحن آورده ام تا نمایندگان بدانند در برنامه چه چیز‌هایی گفته اید و ارزیابی کنیم تا امروز چه اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی به دلیل اهمیت موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در کشور که یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اقتصادی کشور در دنیا محسوب می‌شود، در دنیا از این ظرفیت برای رشد نرخ اقتصادی استفاده می‌کنند. از این رو سوالاتی مطرح کردیم، شما گفتید باید در این زمینه برنامه و اقداماتی داشته باشیم. در این زمینه برنامه‌ای در کمیسیون‌ها و صحن ارائه کردید تا تکمیل زیرساخت‌ها رقم بخورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌ها بازه زمانی یک ساله در نظر گرفتید، بیان کرد: دو سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اما عملکرد شما در شاخص‌های مرتبط با ماموریت‌های شما به کمترین میزان به نسبت رشدی که باید انجام می‌شده است، بود. نبود سند ملی و نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال، عدم التزام به اپراتورها، بانک‌ها و شرکت‌ها نسبت به اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخلی، نبود سند اولویت‌های صادراتی دانش بنیان، ضعف کیفی زیرساخت‌های ارتباطی برای ورود به عصر تحول دیجیتال در سه شاخص تاخیر پایین، اتصال انبوه و پهنای باند؛ این موارد مطالب خود وزیر است.

پورابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر درخصوص وضعیت عمومی کشور باید گفت مردم رضایتی از شاخص‌های ارتباطی ندارند. شاخص‌های اینترنت روستایی وضعیت مطلوبی ندارد. تلفن ثابت نیز مورد اعتراض اکثر نمایندگان است. نمایندگان تاکید دارند تلفن ثابت در مناطق حوزه انتخابیه آن‌ها مشکل دارد. سوال این است که شما تعهد کردید ظرف یک سال شاخص‌ها را بهبود ببخشید، چگونه می‌توانیم آثار آن را در حوزه میدانی ببینیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا باید از ظرفیت‌های ارتباطی بیشتر استفاده می‌کردیم، اما شاهد بودیم در حوزه آموزش چالش اصلی در مناطق مختلف به خصوص در مناطق حوزه انتخابیه بنده وضعیت اسفباری داشته ایم. بسیاری از کلاس‌های درسی به دلیل عدم تقویت زیرساخت‌ها تشکیل نشد.

مطلب مرتبط:

فرصت ۳ ماهه به وزیر ارتباطات

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی