تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

دل‌نوشته پروفسور امین به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی

پروفسور حسن امین به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی، شاعر عالیقدر کشورمان نوشت: او مبدع و مبتکر جریان ادبی «موج نو» در ادبیات مدرن فارسی بود.

کد خبر: ۱۵۲۵۴۴
۲۲:۰۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۲

پیام پروفسور حسن امین به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی

دیدارنیوز _ *پروفسور حسن امین: درگذشت شاعر عالیقدر معاصر احمدرضا احمدی برای شعرنو ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. او متولد ۱۳۱۹ بود و امروز بیستم تیر ۱۴۰۲ غزل خداحافظی را خواند.

من او را بیشتر در دوران سردبیری‌ام در مجله کلک (پس از رفتن علی دهباشی از کلک و جدایی اش از کسری حاج سیدجوادی) شناختم. چند نوبت در دفتر مجله و دو سه بار در دیدار‌های دوستانه همراه بیژن جلالی (خواهرزاده صادق هدایت) با هم به گفتگو نشستیم. سوادش از ادب کلاسیک به خلاف خیلی دیگر از نوسرایان خوب بود. در ادبیات کودک و نوجوان از بهترین‌ها بود. کم صحبت و به خود مطمئن و در عین حال مودب و بی شیله پیله بود.

پیام پروفسور حسن امین به مناسبت درگذشت احمدرضا احمدی

او مبدع و مبتکر جریان ادبی «موج نو» در ادبیات مدرن فارسی بود. رگه‌های اجتماعی و سیاسی در شعرش اندک بود و شعرش بیشتر حدیث نفس و حسب حال بود تا تعهدات اجتماعی.

درگذشت او را به خانواده اش و جامعه ادبی تسلیت می‌گویم.

سید امیرحسن امین
۲۰ تیر ۱۴۰۲»

*فیلسوف، حقوقدان و مورخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی