تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ژاپن به «ناتو» می‌پیوندد؟

در حالی که جنگ غیرمستقیم ناتو و روسیه در خاک اوکراین ادامه دارد، فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش به ناتو نمی‌پیوندد، اما تمایل ناتو برای گشایش دفتری در توکیو را تایید کرد.

کد خبر: ۱۵۰۰۶۸
۰۹:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

ژاپن - ناتو؛

دیدارنیوز: نخست‌وزیر ژاپن امروز چهارشنبه تأکید کرد این کشور برنامه‌ای برای پیوستن به سازمان نظامی ناتو ندارد.

به نقل از رویترز، «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن در نشست پارلمان این کشور اعلام کرد توکیو قصد و برنامه‌ای برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو ندارد، اما تمایل ناتو برای گشایش دفتری در توکیو را تأیید کرد و گفت «نمی‌دانم تصمیم نهایی را گرفته‌اند یا نه.»

ماه پیش، سفیر ژاپن در آمریکا گفته بود که ناتو به منظور تسهیل مشاوره‌ها و هماهنگی‌ها در منطقه قصد دارد دفتری در توکیو باز کند؛ این دفتر نخستین دفتر ناتو در قاره آسیاست.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن نیز هفته پیش اعلام کرد که ژاپن در حال مذاکره است تا دفتر ارتباط ناتو را در این کشور راه‌اندازی کند. وزیر خارجه ژاپن درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین را به عنوان دلیلی برای گسترش قلمرو ناتو به آسیا توجیه کرد.

هایاشی در ادامه افزود که حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته رخدادی بود که پیامد‌های آن از مرز‌های اروپا فراتر رفت و درنتیجه ژاپن را مجبور کرد در مباحث امنیت منطقه‌ای تجدیدنظر کند.

وزیر خارجه ژاپن ادعا کرد که دلیل اینکه کشورش به این سمت سوق پیدا کرده این است که از زمان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، جهان بی‌ثبات‌تر شده است.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه چین -کشوری که حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرد- در واکنش به افتتاح دفتر «ناتو» در ژاپن مدعی شد پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه بدون شک صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی