تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت اسلامی ندوشن:

پروفسور امین: ایران را از یاد نبریم

نخستین سالگرد درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن با حضور چهره‌های فرهنگی و اجتماعی همچون پروفسور حسن امین، ژاله آموزگار و پیان شیرین بیاتی (همسر مرحوم اسلامی ندوشن)، برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۸۷۵۵
۱۱:۴۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

پروفسور امین: ایران را از یاد نبریم

 

دیدارنیوز ـ سرویس اجتماعی: به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن چهره برجسته فرهنگ و ادب معاصر، مراسم بزرگداشت وی در چهارشنبه ششم اردیبهشت  ۱۴۰۲ با شرکت انبوهی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. طی این مراسم  در  تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، پنلی از استادان و پژوهشگران به بررسی زندگی و آثار و رویکرد‌های اسلامی ندوشن از منظر‌های متفاوت ادبی، جامعه شناسی و تاریخی پرداختند.

دکتر ژاله آموزگار، استاد برجسته دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اولین سخنران و پروفسور حسن امین، فیلسوف و حقوقدان معاصر آخرین سخنرانان این مجلس بودند و در پایان هم پیام دکتر شیرین بیانی همسر دانشمند دکتر اسلامی ندوشن پخش شد..

سخنرانی دکتر ژاله آموزگار بیشتر ناظر به مباحث ادبی، ایرانشناسی و خاطرات دانشگاهی و خصوصی این دو بود و مورد استقبال واقع شد. اعضای دیگر پنل نیز با ارایه مطالبی ارزنده در حوزه‌های تخصصی خود آثار شعر و نثر و تالیفات ادبی و تاریخی اسلامی ندوشن را بررسی کردند.

سخنرانی پروفسور امین، به عکس دیگران، بر سوابق تحصیلات حقوقی دکتر اسلامی ندوشن در ایران و فرانسه و اشتغال او به عنوان قاضی دادگستری و سرانجام نقب زدن او از دانش حقوق و حرفه قضاوت به ادبیات و تاریخ، مقاله نویسی در مجلاتی مانند یغما و سرانجام مجله داری با انتشار هستی و خاطرات مشترک این دو در این زمینه‌ها تاکید داشت.

امین سخنرانی خود را ضمن اظهار خرسندی از حضور گسترده جوانان در این مراسم و دعوت آنان به مشارکت در فضا‌های فرهنگی و ادبی از جمله انجمن ادبی ایران، پایان داد که با کف زدن ممتد و پرشور حاضران مورد استقبال قرار گرفت. مجلس با امضای لوح یادبود مراسم بزرگداشت استاد جاودان یاد، پایان یافت و پروفسور امین بر این لوح نوشت که اسلامی ندوشن با کتاب‌ها و مقالات ارزنده اش همچون «ایران را از یاد نبریم»، در نسل‌های پس از خود تاثیرگذار بوده است.

پروفسور امین: ایران را از یاد نبریم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی