تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
پس از اقدام آمریکایی‌ها صورت گرفت

سودان در بحران؛ انگلیس هم کارمندان سفارتش را خارج کرد

پس از بحران و درگیری‌های مسلحانه گسترده در خارطوم، پایتخت سودان، نیرو‌های مسلح بریتانیا، کارمندان دیپلماتیک و خانواده‌هایشان را از سودان خارج کردند.

کد خبر: ۱۴۸۴۶۱
۲۰:۵۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

سودان در بحران؛ انگلیس هم کارمندان سفارتش را خارج کرد

دیدارنیوز: ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا یکشنبه ۳ اردیبهشت اعلام کرد که نیرو‌های مسلح بریتانیا، کارمندان دیپلماتیک و خانواده‌هایشان را از سودان تخلیه کردند.

به نقل از العربیه، سوناک در «توییتر» نوشت: «از تعهد دیپلمات‌هایمان و شجاعت نیرو‌های مسلح بریتانیا که این عملیات دشوار را انجام دادند، قدردانی می‌کنم.»

نخست‌وزیر بریتانیا افزود: ما با استفاده از تمامی وسائل به تلاش خود برای پایان خونریزی در سودان و تضمین امنیت بریتانیایی‌های باقی‌مانده در این کشور، ادامه می‌دهیم.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا نیز اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروی دریایی، هوایی و نیرو‌های ویژه در تخلیه کارمندان و خانواده‌هایشان شرکت داشتند.

به گفته والاس، تخلیه کارمندان سفارت در خارطوم و خانواده‌هایشان از طریق عملیات نظامی مشترک به همراه نیرو‌های آمریکایی، فرانسوی و دیگر متحدان انجام شد.

در همین راستا، دیگر کشور‌های خارجی از جمله هلند و بلژیک اعلام کردند که برای تخلیه احتمالی هزاران نفر از اتباع خود، آماده می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی