تیتر امروز

بازگشت ترامپ؛ بسیاری از ایرانی‌ها نگران جنگ، برخی امیدوار
از چشم جهان (۱۸۰)

بازگشت ترامپ؛ بسیاری از ایرانی‌ها نگران جنگ، برخی امیدوار

دونالد ترامپ بار دیگر به کاخ سفید بازگشته و این اتفاق یک نگاه دوگانه را برای ایرانی‌ها شکل داده است؛ آیا میان تهران و واشنگتن جنگی تمام‌عیار درخواهد گرفت یا رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیپلماسی غیرمنتظره‌ای...
اینطوری ما عوام راحت‌تر تحمل‌تان می‌کنیم
افاضات اضافه

اینطوری ما عوام راحت‌تر تحمل‌تان می‌کنیم

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود، از دستور او برای توقف مازوت‌سوزی در سه نیروگاه تقدیر کرده و گفته اگر بدانیم شما خواص دقیقا چه کار می‌کنید و نفع و زیان کارتان برای ما چیست راحت‌تر تحمل‌تان...
کامبک قاطعانه ترامپ به کاخ سفید/ واکنش ایران به نتیجه انتخابات آمریکا/ دختر دانشجوی علوم و تحقیقات کجاست؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

کامبک قاطعانه ترامپ به کاخ سفید/ واکنش ایران به نتیجه انتخابات آمریکا/ دختر دانشجوی علوم و تحقیقات کجاست؟

این چهل و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نوش جان کسی که چانگان را در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده است

مدیرعامل سایپا: ما خیلی مظلوم هستیم!

محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد واردات خودروی چانگان و تحویل آن به متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: به ما اعلام کردند هزینه حمل و نقل، ترخیص و گمرک را پرداخت کنید، قیمت تمام شده درب کارخانه به شما ۱۷ درصد سود می‌دهیم. از اسفند تا کنون خودرو‌ها موجود است. ما خیلی مظلومیم. همه پیش فروش می‌کنند از محل پول آن ارز می‌خرند و بعد از آن خودرو را وارد می‌کنند، در حالی که ما پولمان را جور کردیم خودرو را هم وارد کردیم و اکنون درگیر قیمت‌گذاری هستیم.

کد خبر: ۱۴۸۰۸۶
۱۱:۰۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

مدیرعامل سایپا: ما خیلی مظلوم هستیم!

دیدارنیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن توضیحاتی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا به واردات چانگان اشاره کرد و گفت: فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم، بنابراین نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

محمد علی تیموری در نشست خبری در مورد ابهاماتی که در مورد عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد توضیح داد: بورس کالا زیرساخت عرضه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را ندارد. بورس برای کشف قیمت بوده و توانایی عرضه تعداد محدودی از خودرو را دارد. دلیل آن هم این است که مشتری باید قیمت خود را به واسطه‌ای یا همان کارگزار اعلام کند و این واسطه خرید را انجام می‌دهد. آیا گستردگی سامانه‌های فروش سایپا، ایران خودرو و وزارت‌خانه که باعث شده هر فردی که اینترنت داشته باشد در روستا هم بتواند ثبت‌نام کند در بورس کالا هم وجود دارد؟ خیر. چند نفر در ایران کد بورسی دارند؟ کد بورسی چیزی است که بتواند مانند سامانه عرضه در شهر‌ها و روستا‌ها نهادینه شود؟

وی ادامه داد: اگر وزیر اقتصاد دستور عرضه داده است، ما هم از عرضه در بورس استقبال می‌کنیم، من هم تمایل داشتم چانگان را در بورس عرضه کنم، قیمت خوب بفروشم، سود خوب کسب و روی کیفیت محصولات داخلی کار کنم. پس بورس زمانی می‌تواند برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو، ساز و کار داشته باشد که گستردگی آن به طوری باشد که هر جا اینترنت وجود دارد، امکان اخذ کد بورس کالا هم وجود داشته باشد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه خودرو با عرضه‌های دیگر متفاوت است، توضیح داد: برای مثال در مورد فولاد، فقط دو خودروساز فولاد را می‌خرند و هر دو کد بورسی دارند. یا در مورد محصولات پتروشیمی، مردم که به این محصولات نیاز ندارند. کارخانه‌ها نیاز به پتروشیمی دارند که همگی کد بورسی دارند. بورس برای کشف قیمت مناسب است. شورای رقابت و سازمان حمایت دو معیار را برای تعیین قیمت محصولات در نظر گرفته بودند، یک صورت‌های مالی و مورد دوم در نظر گرفتن سه خودروی مشابه خارجی بود، امیدواریم یک آیتم هم تحت عنوان قیمت عرضه در بورس در نظر بگیرند و این شاید روی قیمت‌گذاری بازار تاثیرگذار باشد.

فکر نکنم بتوانیم چانگان را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم

تیموری در ادامه در مورد واردات خودروی چانگان و تحویل آن به متقاضیانی که ثبت نام کرده‌اند نیز اظهار کرد: به ما اعلام کردند هزینه حمل و نقل، ترخیص و گمرک را پرداخت کنید، قیمت تمام شده درب کارخانه به شما ۱۷ درصد سود می‌دهیم. از اسفند تا کنون خودرو‌ها موجود است. ما خیلی مظلومیم. همه پیش فروش می‌کنند از محل پول آن ارز می‌خرند و بعد از آن خودرو را وارد می‌کنند، در حالی که ما پولمان را جور کردیم خودرو را هم وارد کردیم و اکنون درگیر قیمت‌گذاری هستیم. در صورتی که اگر پول را اسفند می‌گرفتم حتما ۱۰ هزار خودروی بعدی را هم حمل می‌کردیم. زیرا پولی را از محل دارایی غیر از جریان نقدینگی وارد این کار کردیم که دوباره بلااستفاده شد، یا در گمرک است یا کشتی یا شرکت.

وی ادامه داد: اعلام کردند قیمت تمام شده درب گمرک ۹۰۰ میلیون تومان شده است، با در نظر گرفتن امور تحویل و خدمات پس از فروش یک چانگان که نزدیک ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم. نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی