تیتر امروز

دور دوم گفتگو‌های ایران و آمریکا در رم آغاز شد/ سقف مطالبات آمریکا افزایش یافته است
مذاکرات تهران و واشنگتن امروز در رم ایتالیا (بروز رسانی می‌شود)

دور دوم گفتگو‌های ایران و آمریکا در رم آغاز شد/ سقف مطالبات آمریکا افزایش یافته است

دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا که گفته می‌شود غیر مستقیم است، امروز شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ در سفارت عمان در رم ایتالیا برگزار می‌شود. دور اول مذاکرات در مسقط عمان مثبت و سازنده عنوان شد و باید...
پشت‌پرده مذاکرات تهران – واشنگتن/ زنگ خطر برای نظام سلامت/ کالابرگ زیر ذره‌بین؛ حمایت یا محدودیت؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

پشت‌پرده مذاکرات تهران – واشنگتن/ زنگ خطر برای نظام سلامت/ کالابرگ زیر ذره‌بین؛ حمایت یا محدودیت؟

این یازدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
چشم از بعضی‌ها برندارید!
افاضات اضافه

چشم از بعضی‌ها برندارید!

عوام‌الملک در نامه‌ای جدید به مسعود، دلیل اینکه مدتی است که به او نامه ننوشته را توضیح داده و از مسعود خواسته چشم از برخی خواص برندارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

خروجی وزارت صمت درباره اجرای قانون واردات خودرو چه بوده؟

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فراهم شدن بستر واردات خودرو گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخ دهد که از این ظرفیت برای مدیریت بازار خودرو چه استفاده‌ای کرده و خروجی آن چه بوده است؟

کد خبر: ۱۴۸۰۵۴
۱۸:۳۱ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲

خروجی وزارت صمت درباره اجرای قانون واردات خودرو چه بوده؟

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نباید فراموش کرد، مجلس در قانون ساماندهی صنعت خودرو، بستر واردات خودرو را فراهم کرده است، بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخ دهد که از این ظرفیت برای مدیریت بازار خودرو چه استفاده‌ای کرده و خروجی آن چه بوده است؟

علی جدی درباره برخی فرافکنی‌ها مبنی بر اینکه مجلس و شورای رقابت مقصر گرانی خودرو هستند، زیرا مجلس قانون مالیات بر سوداگری را تصویب نکرده است، به بیان روایتی پرداخت و گفت: فردی به بزرگی گفت، ما را موعظه کن، آن بزرگ در پاسخ گفت، آنچه پیش از این گفتم و بلد هستی را انجام بده، موعظه‌ی جدیدی نیاز نیست؛ این داستان حکایت وزارت صمت است، این وزارتخانه باید پاسخ دهد که تاکنون چند درصد از قوانین مصوب و ظرفیت‌های ایجاد شده را برای ساماندهی بازار خودرو استفاده کرده که اکنون قوانین تصویب نشده را دلیل نابسامانی بازار و گرانی خودرو معرفی می‌کنند.

خروجی وزارت صمت درباره اجرای قانون واردات خودرو چه بوده؟

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در قانون ساماندهی خودرو، بستر واردات خودرو را فراهم کرد، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخ دهد که از این ظرفیت برای مدیریت بازار خودرو و عرضه بیشتر چه استفاده‌ای کرده و خروجی آن چه بوده است؟

وی با طرح این پرسش که کدام یک از مصوبات مجلس در حوزه خودرو به درستی اجرا شده است؟ اضافه کرد: هیچ یک این مصوبات برای ساماندهی بازار خودرو به کار گرفته نشده، در واقع قانون مصوب (مانند قانون ساماندهی صنعت خودرو) را بدون اجرای کامل، معطل گذاشته‌اند و به دنبال بهانه‌تراشی هستند؛ وزارت صمت از ظرفیت‌هایی که تاکنون پیش‌بینی شده استفاده نکرده و نتوانسته بازار خودرو را مدیریت کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره تصویب مالیات بر سوداگری، گفت: نباید فراموش کرد تصویب هر قانونی مسیر مشخصی دارد که باید در مجلس طی شود تا مجلس با صرف زمان مناسب و بررسی کارشناسی دقیق، قانونی که از پختگی و جامعیت کامل برخوردار است را تصویب کند.

تجربه عرضه خودرو در بورس نشان داد التهاب بازار خودرو بیشتر می‌شود

جدی با بیان اینکه نمایندگان بصورت جدی پیگیر نهایی شدن مصوب مالیات بر سوداگری هستند، افزود:البته مسئولان حوزه خودرو باید به این پرسش هم پاسخ دهند که چرا پیش از این و به طور مثال چندسال قبل که قوانینی مانند مالیات بر سوداگری وجود نداشته، قیمت خودرو متناسب بود و مردم می‌توانستند این کالا را خریداری کنند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم استفاده از سازوکار عرضه خودرو در بورس را خلاف قانون دانست و تصریح کرد: تجربه عرضه خودرو در بورس نشان داد که این راهکار نه تنها قیمت خودرو را کاهش نمی‌دهد بلکه موجب التهاب بیشتر این حوزه و گرانی افسارگسیخته قیمت این کالا نیز می‌شود.

ارسال نظرات
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
امروز شنبه ۳۰ فروردين
پرطرفدارترین ها