تیتر امروز

مریم جلالی: ضرغامی فرمانده بود و صالحی امیری استاد است/دیگر جای صنایع دستی در برنامه توسعه خالی نیست/صنایع دستی به رونق گردشگری و ارتقاء میراث فرهنگی کمک کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی

مریم جلالی: ضرغامی فرمانده بود و صالحی امیری استاد است/دیگر جای صنایع دستی در برنامه توسعه خالی نیست/صنایع دستی به رونق گردشگری و ارتقاء میراث فرهنگی کمک کرد

جامعه پلاس چند روز مانده به سی و هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، میزبان مریم جلالی معاون صنایع دستی بود؛ از او هم درباره عملکردش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صحبت کردیم هم درباره...
از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد
گفتگوی دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» با دبیرکل پیشین حزب اتحاد ملت

از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد

«ایرانشهر» در نخستین برنامه از سلسه‌گفتگوهای خود با موضوع «منافع ملی ایران» به سراغ علی شکوری‌راد، دبیرکل سابق حزب اتحاد ملت رفته و به بررسی ابعاد مفهوم «وفاق» در عرصه سیاسی امروز کشور پرداخته...

دیگنیتی ۳ میلیارد تومانی!

دیگنیتی پرستیژ در بازار آزاد امروز با قیمت دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالی است که قیمت ثبت‌شده این خودرو در درب کارخانه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان است!

کد خبر: ۱۴۷۹۰۱
۱۹:۰۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

دیگنیتی ۳ میلیارد تومانی!

دیدارنیوز: دیگنیتی یکی از محصولات جدید بهمن موتور است که در سال گذشته به بازار عرضه شد. اما این خودرو در بازار آزاد و کارخانه چه قیمتی دارد؟

دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن است که در اردیبهشت ماه سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآمد. این خودرو پس از عرضه موفق مدل پیشین خود، یعنی دیگنیتی پرایم به بازار عرضه شد.

دیگنیتی پرستیژ در بازار آزاد امروز با قیمت دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالی است که قیمت ثبت‌شده این خودرو در درب کارخانه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان است. یعنی تفاوت قیمت کارخانه و بازار این خودرو به حدود یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

دیگنیتی پرایم نیز در بازار آزاد در نرخ دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. اما قیمت کارخانه‌ای آن ۹۳۵ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی تفاوتی یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومانی.

مشخصات فنی دیگنیتی

دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که به کمک گیربکس CVT، این نیرو را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نسخه پرستیژ با رفع این نواقص، یک موتور چهارسیلندر ۲ لیتری با تکنولوژی توربوشارژ GDI دارد که این نیرو را به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

همچنین گیربکس حوصله‌سربر CVT که تاثیر زیادی در شتاب‌گیری پایین خودرو داشت، تعویض شده و یک گیربکس شش سرعته AT به‌جای آن قرار گرفت که موجع‌به بهبود چشم‌گیر در تاخیر پدال گاز شد.

گرچه دو خودروی دیگنیتی پرایم و پرستیژ از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی باهم دارند، اما وجود برخی ریزه‌کاری‌ها، باعث تفاوت ظاهری مدل پرایم با پرستیژ می‌شود.

در قسمت جلوی خودرو، طرح سپر دیگنیتی پرستیژ با طرح قبلی تفاوت زیادی داشته و چراغ‌های پایین سپر، مقداری به سمت داخل کشیده شده که باعث بهبود ظاهری این خودرو نسبت به دیگنیتی پرایم می‌شود.

لازم به‌ذکر است طرح جلوپنجره کهکشانی و لوگویی که وسط آن طراحی شده، شباهت بسیار زیادی به محصولات الکتریکی کمپانی مرسدس‌بنز دارد.

به صورت کلی ابعاد دیگنیتی پرستیژ نسبت به پرایم، کمی بزرگ‌تر شده و بهبود‌های ظاهری اندکی را تجربه کرده است. همچنین می‌توان گفت ظاهر این دو محصول چینی به نسبت برخی‌از رقبای دیگر، واقعا جذاب طراحی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی