تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آمریکا استفاده گارد ساحلی چین از لیزر را تحریک‌آمیز و خطرناک خواند

خشم فیلیپین از اقدام خصمانه چین؛ سفیر پکن احضار شد

فیلیپین روز دوشنبه سفیر چین را در اعتراض به اقدام گارد ساحلی این کشور در استفاده از لیزر علیه یک کشتی فیلیپینی در دریای جنوبی چین احضار کرد.

کد خبر: ۱۴۵۲۳۴
۱۹:۱۷ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

خشم فیلیپین از اقدام خصمانه چین؛ سفیر پکن احضار شد

دیدارنیوز: دولت فیلیپین در همین راستا از چین خواست تا اطمینان حاصل کند که شناورهایش «فعالیت‌های خصمانه» خود را متوقف خواهند کرد. به گفته مانیل گارد ساحلی چین از «نوع نظامی لیزر» علیه کشتی فیلیپینی استفاده کرده و به همین دلیل چند عضو خدمه این کشتی «موقتا» نابینا شدند.

فیلیپین همچنین مدعی است که گارد ساحلی چین از «سیگنال‌های رادیویی غیرقانونی» استفاده کرده و با حرکاتی «خطرناک» به کشتی فیلیپینی نزدیک شده است.

وزارت خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای یادآوری کرد که روسای جمهوری دو کشور ماه گذشته توافق کرده بودند که اختلاف‌های دریایی را از راه «دیپلماسی و گفتگو» حل کنند. وزارت خارجه چین در مقابل تاکید کرده که گارد ساحلی این کشور طبق مقررات رفتار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «از فیلیپین می‌خواهیم از اینگونه اقدام‌ها خودداری کند، اقدامات کارکنان چینی حرفه‌ای و خویشتندارانه است.»

از سوی دیگر آمریکا استفاده گارد ساحلی چین از لیزر علیه کشتی فیلیپینی را «تحریک‌آمیز» و «خطرناک» خواند.

چین و فیلیپین بر سر کنترل دریای جنوبی چین که منطقه‌ای راهبردی و غنی از نظر منابع انرژی و شیلات محسوب می‌شود اختلاف دارند. پکن ادعای حق حاکمیت بر تقریبا کل این دریا را دارد. در مقابل فیلیپین، ویتنام، مالزی و برونئی ادعا‌هایی در این زمینه مطرح می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی