تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

۲ هنر سنتی گیلان در آستانه ثبت ملی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تهیه و ارسال پرونده دو هنر سنتی استان به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای ثبت خبر داد.

کد خبر: ۱۴۳۹۲۲
۱۷:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

  ۲ هنر سنتی گیلان در آستانه ثبت ملی

دیدارنیوز: ولی جهانی، از ارسال پرونده‌های جدید برای ثبت ملی خبر داد و اظهار کرد: «مرواربافی آستانه اشرفیه» و «بامبوبافی لاهیجان» از جمله مواردی هستند که پرونده ثبتی آن‌ها در معاونت هنر‌های سنتی و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تهیه و به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به دبیرخانه شورای راهبردی ثبت ملی روستا‌ها و شهر‌ها ارسال شده است.

وی هدف از ثبت این هنر‌های دستی را توجه بخشی به جایگاه معنوی آن دانست که می‌تواند به عنوان شاخصه‌ای مهم برای معرفی شهرستان‌ها و نیز جذب گردشگری به شمار رود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان هنر‌های سنتی و صنایع دستی هر شهرستان را از جمله سرمایه‌های معنوی آن دانست و عنوان کرد: ثبت این هنر‌ها می‌تواند به مشارکت بخشی اهالی آن و رونق اقتصادی منطقه منجر شود.

جهانی تصریح کرد: صنایع بومی و دستی هر سرزمینی بدون شک یکی از افتخارات آن ملت است، زیرا ریشه‌های عمیق و استواری در اعتقادات، آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی سفیران فرهنگی یک مرز و بوم به شمار می‌آیند، گفت: صنایع دستی به مجموعه‌ای از هنر‌ها و صنایع اطلاق می‌شود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی ساخته می‌شود و قسمتی از مراحل اساسی تولید به کمک دست و ابزاری ساخته می‌شود که سرشار از ذوق و خلاقیت سازنده آن است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی