تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تظاهرات کرد‌های اروپا در آستانه سالگرد قتل ۳ زن فعال سیاسی

هزاران کرد در آستانه سالگرد قتل سه زن فعال سیاسی که ۱۰ سال گذشته در پاریس کشته شدند، در پایتخت فرانسه تظاهرات برپا کردند.

کد خبر: ۱۴۳۱۲۰
۲۰:۳۶ - ۱۷ دی ۱۴۰۱

تظاهرات کرد‌های سراسر اروپا در پاریس

دیدارنیوز: تظاهرات‌کنندگان کرد از سراسر فرانسه و اروپا امروز شنبه برای ابراز خشم خود از مساله حل نشده قتل این سه زن، گردهم آمدند.

تجمع کنندگان همچنین ناراحتی خود را از کشته شدن ۳ تن در خارج از یک مرکز فرهنگی کردی در پاریس در دو هفته گذشته که دادستان‌ها آن‌ها حمله نژادی توصیف کردند، ابراز کردند.

کرد‌ها از کشور‌های آلمان، هلند، سوئیس و بلژیک با اتوبوس و اسکورت پلیس خود را به فرانسه رساندند تا در این تجمع مسالمت آمیز با حضور کرد‌های پاریس شرکت کنند.

در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۳، ۳ زن فعال کُرد که یکی از آن‌ها بنیانگذار حزب کارگران کردستان بود، در پاریس کشته شدند. این گروه توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی در نظر گرفته می‌شود.

کرد‌ها باور دارند که سرویس اطلاعاتی ترکیه در کشته شدن این سه زن دست داشته است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی