تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

اظهارات مقام چینی پس از بیانیه جنجالی؛ دوستی دیرینه‌ای با ایران داریم!

پس از بیانیه جنجالی و ضدایرانی چین همراه با کشورهای عربی منطقه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شده دوستی دیرینه‌ای میان چین و ایران وجود دارد و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران همگی دوستان چین هستند؛ نه روابط چین-شورای همکاری خلیج فارس و نه روابط چین-ایران علیه هیچ طرف سومی نیست.

کد خبر: ۱۴۱۸۵۰
۱۷:۵۵ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

چین و ایران

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری به سوالی درباره تاثیر بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس بر روابط تهران-پکن پاسخ داد.

به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین، در یک نشست خبری در پاسخ به این که دولت چین چه توضیحی درباره تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره روابط تهران-پکن در پی بیانیه مشترک جمهوری خلق چین و شورای همکاری خلیج فارس دارد، گفت: نشست چین-شورای همکاری خلیج فارس که اخیرا برگزار شد، اهمیت قابل توجهی برای طرفین دارد. در این نشست، بیانیه مشترکی از سوی چین و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد و برنامه‌ای اجرایی برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ در زمینه گفتمان راهبردی میان چین و شورای هکاری خلیج فارس تعیین شد. توسعه روابط میان چین و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس هدف تعمیق همکاری‌های عمل‌گرایانه دوجانبه در بخش‌های متعدد و بهره‌مندی ملت این کشور‌ها از مزایای آن را دنبال می‌کند.

ونبین گفت: چین و ایران دوستی دیرینه‌ای دارند. چین و ایران به اتفاق هم تصمیم گرفتند شراکت جامع راهبردی‌شان را تحکیم کرده و ارتقا دهند. چین آماده افزایش ارتباطات و هماهنگی‌ها با ایران برای ایجاد پیشرفت بیشتر در روابط دوجانبه است. دو طرف برنامه‌ای برای همکاری جامع چین-ایران امضا کرده‌اند که اجرای آن اوایل امسال آغاز شد. چین با ایران برای رشد خوب و پایدار همکاری‌های عمل‌گرایانه تلاش خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به سفر معاون نخست‌وزیر چین به ایران گفت: سفر هو، چون هوا، معاون نخست‌وزیر به ایران امروز آغاز می‌شود. ما بر این باوریم که این سفر نقش مثبتی در تعمیق شراکت جامع راهبردی ایران-چین خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین بیان کرد: کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و ایران همگی دوستان چین هستند؛ نه روابط چین-شورای همکاری خلیج فارس و نه روابط چین-ایران علیه هیچ طرف سومی نیست. چین از بهبود روابط کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با ایران بر اساس اصل همسایگی خوب، برقراری همکاری برد-برد با ایران و پیشبرد توسعه و ثبات در خلیج فارس حمایت می‌کند. چین حاضر است نقشی سازنده در این زمینه ایفا کند.

به گزارش دیدارنیوز، به تازگی سران چین و عربستان در ریاض باهم ملاقات داشتند و با انتشار یک بیانیه مشترک خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند و از ایران خواستند که در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت نکند.

مطلب مرتبط:

بیانیه عربستان و چین علیه ایران؛ در امور داخلی کشور‌ها دخالت نکنید!

پاسخ معاون رئیسی به اظهارات مداخله جویانه رییس‌جمهور چین

نماینده مجلس: بیانیه چین و عربستان را به شدت محکوم می‌کنیم

ناخرسندی شدید ایران از بیانیه چین و شورای همکاری خلیج فارس

بهشتی‌پور: چینی‌ها نمی‌توانند ایران را نادیده بگیرند

کمیسیون امنیت ملی به بیانیه ضدایرانی چین و عربستان ورود کند

هشدار نماینده مجلس به چین؛ فریب عروسک‌های کوکی را نخورید!

در باب رفیق شی و تاواریش پوتین

واکنش نمایندگان به بیانیه ضدایرانی؛ چینی‌ها گنده‌تر از دهانشان حرف نزنند!

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی