تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

هواشناسی ایران؛ بارش باران و برف ۵ روزه

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید ۵ روزه در ۲۱ استان خبر داد و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۵ استان هشدار صادر کرد.

کد خبر: ۱۴۰۱۹۱
۰۹:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

هواشناسی ایران؛ بارش باران و برف ۵ روزه

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب همدان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدی موقتی و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و سمنان بارش باران همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

فردا یکشنبه در جنوب یزد، کرمان، شمال و شرق فارس و ارتفاعات جنوب غرب و غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است، سه‌شنبه در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی این ۵ روز در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف است. همچنین امروز هوای مناطق پرتردد شهر‌های تهران و کرج با توجه سکون نسبی هوا غبارآلود است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید.

منطقه اثر: شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

توصیف سامانه: پایداری نسبی هوا

نوع مخاطره: سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی.

منطقه اثر: کرج و تهران.

اثر مخاطره: انباشت نسبی آلاینده ها، افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس.

توصیه: پرهیز از رفت وآمد غیر ضروری و بلند مدت در فضای باز در سطح شهر، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی