تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی:

جام جهانی می‌تواند مردم را با سینما آشتی دهد

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: پخش رقابت‌های جام جهانی در سینما‌ها توانایی این را دارد که مردم را در شرایط کنونی با سینما آشتی دهد.

کد خبر: ۱۳۹۹۵۵
۱۱:۱۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱

جام جهانی می‌تواند مردم را با سینما آشتی دهد

 

دیدارنیوز: احمدرضا بهبهانی در گفتگو با ایسنا در خصوص تاثیر پخش رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، خصوصا بازی‌های تیم ملی ایران مقابل تیم‌های ملی انگلیس، ولز و آمریکا در بازگشت مجدد مردم به سینما‌ها پس از یک ماه، اظهار کرد: پخش بازی‌های جام جهانی در سینما‌ها اتفاق خوبی است و می‌تواند قشری از جوانان را به سینما بکشاند تا در کنار یکدیگر به تماشای فوتبال بپردازند. حدود ۲۰ روز پیش در جلسه‌ای که با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی داشتیم، درباره پخش رقابت‌های جام جهانی در سینما گفتگو شد و نامه‌ای از ما در خصوص تعهدات انجام شروط پخش بازی‌های گرفته شد، اما هنوز سامانه سمفا سایت را باز نکرده و پخش رقابت‌ها به صورت قطعی مشخص نیست.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به مواردی که باید در صورت پخش بازی‌های جام جهانی در سینما‌ها به آن توجه شود، تصریح کرد: در صورت پخش این رقابت‌ها در سینما، بلیت‌فروشی باید فقط به صورت اینترنتی انجام شود تا مشکلی رخ ندهد و تدابیر امنیتی و انتظامی مناسبی نیز صورت گیرد چراکه شرایط سینما نیز تفاوت چندانی با استادیوم فوتبال نمی‌کند و اگر در پی هیجانات مخاطبان پس از گل زدن یا گل خوردن تیمی، آسیبی به سالن‌ها وارد شود، این موضوع منجر به تعطیلی سینما خواهد شد و حتی عواقب بیشتری از شکستن صندلی‌ها در استادیوم فوتبال خواهد داشت.

بهبهانی با تاکید بر آمادگی پردیس سینمایی هویزه برای پخش بازی‌های جام جهانی خاطرنشان کرد: در صورت هماهنگی برای پخش رقابت‌های جام جهانی و بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان در این تورنمنت بین‌المللی، مشکلی برای پخش این بازی‌ها در پردیس سینمایی هویزه مشهد وجود نخواهد داشت.

فیلم‌های جدید قدرت جذب مخاطب ندارد

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص شرایط فروش سینما پس از اکران سه فیلم جدید گفت: هنوز استقبالی از فیلم‌های جدید صورت نگرفته و تغییری در آمار فروش و میزان مخاطب مراجعه‌کننده به سینما انجام نشده است چراکه این فیلم‌ها قدرت جذب مخاطب را ندارد.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: اگر فیلم‌هایی مانند ملاقات خصوصی، شیشلیک و چپ راست در این شرایط به سینما‌ها بیاید، امکان استقبال بیشتر می‌شود و در این صورت احتمال تغییر شرایط سینما وجود خواهد داشت. همچنین به نظر من اگر طرحی که در ادارات برای اختصاص بخشی از بودجه سازمان برای اعطاء سبد فرهنگی به کارمندان در نظر گرفته شده، با پخش بلیت سینما اجرا شود و مخاطب بیشتری به سینما بیاید، تهیه‌کنندگان با مشاهده افزایش مخاطب سینما رغبت پیدا می‌کنند که فیلم جدید به سینما عرضه کنند.

حضور ۵ مخاطب در هر سانس سینما

بهبهانی تصریح کرد: این روز‌ها تهیه‌کنندگان ضرر نمی‌کنند چراکه فیلم خود را در آرشیو قرار داده و در زمان مناسب‌تری اکران می‌کنند، اما سینما در حال متضرر شدن است، چون خوراک آن فیلم است و زمانی که فیلم جذاب و جدیدی وجود نداشته باشد که مخاطب را به سینما بکشاند، با شکست واقعی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به آمار حدودی از میزان مخاطب پردیس سینمایی هویزه در روز‌های اخیر عنوان کرد: در حال حاضر به صورت روزانه در هر سانس پردیس سینمایی هویزه مشهد حدودا پنج نفر و به صورت کلی ۳۰۰ نفر در سینما حضور پیدا می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی