تیتر امروز

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سازمان هواشناسی هشدار داد

رگبار باران در ۱۲ استان/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران در ۱۲ استان و وزش باد موقت و خیزش گرد و خاک در ۱۸ استان هشدار داد.

کد خبر: ۱۳۸۹۵۵
۱۵:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۱

رگبار باران در ۱۲ استان

دیدارنیوز ـ سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما از سه‌شنبه تا چهارشنبه (۲۶ تا ۲۷ مهرماه) خبر داد.

این مخاطره جوی روز سه‌شنبه درگیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، زنجان و سمنان و چهارشنبه در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره اختلال در سفر‌های بین شهری به سبب لغزندگی جاده به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره پرهیز از سفر‌های برون شهری غیر ضروری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات باغی و زراعی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه این هشدار از افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال نفوذ گرد و غبار از سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۶ تا ۲۸ مهرماه) خبرداد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه دراستان‌های البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، شمال شرق اصفهان، شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، شمال مرکزی، شمال قم و یزد، چهارشنبه در خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و شمال شرق اصفهان و پنجشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و زنجان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این خاطره احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز مورد انتظار است.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار قرارگیرد.

گفتنی است: هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی