۳ فیلم بانکزدهها، پسر دلفینی و آر. آر. آر از چهارشنبه این هفته به روی پرده میروند که هر یک از این فیلمها، میتوانند اتفاقهای خوبی را برای گیشه سینمای ایران رقم بزنند.
دیدارنیوز: از چهارشنبه این هفته، سه فیلم «بانکزدهها»، انیمیشن «پسر دلفینی» و اثر هندی «آر. آر. آر» به روی پرده میروند.
از روز چهارشنبه این هفته؛ نهم شهریورماه، ۳ فیلم بانکزدهها، پسر دلفینی و آر. آر. آر به روی پرده میروند که هر یک از این فیلمها، بنا به مختصات خود، میتوانند اتفاقهای خوبی را برای گیشه سینمای ایران رقم بزنند.
این اتفاق در حالی میتواند زمینهساز استقبال بیشتر مخاطبان شود که سینماهای کشور به دلیل ایام محرم و صفر، از استقبال مطلوبی برخوردار نیستند و این جریان، با توجه به عدماکران کمدیهای پرمخاطب، زمینه را برای خلوت شدن سالنهای سینمایی فراهم کرده است.
ورود بانکزدهها در شرایط تشنگی سینماها برای یک فیلم کمدی
کمدی بانکزدهها در سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و جزو آخرین کارهای علی انصاریان به حساب میآید. فیلم جواد اردکانی تلاش بسیاری کرده تا موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد. از بهرهگیری نام گروه موسیقی بیتیاس تا فضای موزیکال و استفادههایی که فیلم میتواند از نامهایی، چون علی انصاریان و سحر قریشی به عمل بیاورد.
تهیهکننده این فیلم، علی روئینتن است که حالا قرار است پس از بیش از یکدهه، یک اکران نرمال و طبیعی را پشت سر بگذراند. البته که انتشار یک تیزر کوتاه از این فیلم، موجی از واکنشها را از سوی طرفداران گروه موسیقی بیتیاس به همراه داشت.
اهمیت نمایش این فیلم به این جهت است که سینماها در شرایط فعلی، تشنه آثار کمدی هستند و به همین دلیل، بانکزدهها، میتواند در صورت اقبال، روند حضور مخاطب در سینماهای ایران را به نوبه خود افزایشی کند.
فیلم، داستان چند دزد بانک و اختلافات بین آنها را نشان میدهد که پس از دزدی بزرگ از بانک، حال زمان تقسیمبندی پول فرارسیده است، اما هیچکدام به یکدیگر اعتماد ندارند و همگی به دنبال فردی مطمئن و عادل میگردند که در این راه، اتفاقهای جالبی برای این چند نفر رخ میدهد.
در این فیلم، زندهیاد علی انصاریان، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، سحر قریشی، بیژن بنفشهخواه و الناز عبدی به ایفای نقش پرداختهاند.
تداوم استقبال یکدههای از انیمیشن، اینبار با پسر دلفینی
انیمیشن پسر دلفینی قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته به روی پرده برود که نمایش این فیلم به چهارشنبه این هفته موکول شد. فیلمی که عصر جمعه در ایرانمال رونمایی شد و توانست با فروش ۵۰ میلیونی خود، از چند فیلم جدید که چهرههای سرشناسی داشتند نیز بیشتر بفروشد.
البته که پیشتر، اخباری مبنی بر استقبال خیرهکننده مخاطبان روسی از نمایش این فیلم منتشر شد؛ اخباری که طی آن ادعا شده بود این انیمیشن توانسته حدود ۵۰ میلیارد تومان در سرزمین تزارها فروش داشته باشد.
حال، اما این رونمایی نشان داده که نباید از کنار این فیلم به سادگی عبور کرد علیالخصوص اینکه ۳ فیلم کودک اکرانشده در گیشه امسال، با استقبال چندانی از سوی مخاطبان مواجه نشدند. به همین دلیل احساس میشود انیمیشن پسر دلفینی در امتداد روندی که انیمیشنهایی، چون تهران ۱۵۰۰، شاهزاده روم، فیلشاه و بنیامین طی یک دهه اخیر داشتهاند، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.
داستان این انیمیشن به کارگردانی محمد همدانی با سقوط یک هواپیما در دریا آغاز میشود. یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده است را نجات داده و از او مراقبت میکنند. این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش میشود، برای پیداکردن مادرش از دریا خارج شده و راهی جزیره میشود. پس از آن ناخدا مروارید و دخترش شیرین، وارد داستان میشوند و دزدان دریایی برای دزدیدن پسرک نقشه میکشند.
پای بالیوود به اکران قانونی سینمای ایران باز شد
فیلم آر. آر. آر یا همان خیزش، غرش، آتش، یکی از پرمخاطبترین آثار یک سال اخیر سینمای هند است که خانه فیلم با خرید رایت آن، قرار است پس از سالها، یک فیلم خارجی را به شکل قانونی در سینماهای کشور نمایش دهد؛ اتفاقی که در صورت استقبال، به نمایش بیشتر آثار خارجی در سینمای ایران خواهد انجامید تا جایی که عنوان شده در صورت استقبال خوب، این شرکت پخش، ماهانه یک فیلم خارجی را با خرید حق رایت، به نمایش میگذارد.
ساخت این فیلم، از سال ۲۰۱۸ آغاز و به دلیل مشکلات مربوط به کرونا و بودجه نسبتا زیاد آن، تا سال ۲۰۲۱ به طول انجامید. این فیلم که به مبارزات مردم هند با استعمار انگلیس میپردازد، پس از یک اکران موفق در سینماهای هند، اروپا و آمریکا، حالا راهی ایران میشود، باید دید علاقمندان سینمای هند، چه استقبالی از این فیلم به عمل میآورند؛ بنابراین هر یک از این ۳ فیلم جدید، از شرایطی برخوردار هستند که میتوانند بهزعم خود، مخاطبان بسیاری را به سینماها بکشاند تا سینماها، در ابتدای ماه صفر، مخاطبان بیشتری را به نسبت ماه محرم تجربه کنند.