تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...
رییس پلیس راهور اعلام کرد

٢ میلیون «راننده پرخطر» در ایران!

سردار هادیانفر، رییس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

کد خبر: ۱۳۶۰۵۰
۱۳:۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

٢ میلیون «راننده پرخطر» در ایران!

دیدارنیوز: رییس پلیس راهور گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحالی که ٣۵ درصد تصادفات در جاده‌ها و مسیر‌های برون شهری اتفاق می‌افتد ٧٠ درصد فوتی‌ها متعلق به تصادفات بین شهری است، اظهار داشت: ٣۵ درصد فوتی‌ها مربوط به تصادفات در نقاط حادثه‌خیز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با سازمان راهداری بر تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور توافق دارید، گفت: آنچه که برای برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده این است که شاخص تصادفات باید به ۵٠ درصد کاهش پیدا کند و باید مدیریت کلان در راستای تحقق این برنامه قرار بگیرد. نقاط حادثه‌خیز عدد ثابتی ندارند و نمی‌توان عدد ثابتی از تعداد نقاط حادثه‌خیز اعلام کرده و جاده‌های کشور باید به طور مستمر مورد تحلیل و ارزیابی قراربگیرند، اما ۵ هزار و ٣٠٠ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که ١۵٠٠ نقطه از سوی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اصلاح شده و با برخی از نقاط هم با آشکار سازی علایم و تجهیزات جاده‌ای امکان اصلاح دارند.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.

سردار هادیانفر درباره برخورد با خودرو‌های بی کیفیت اظهارداشت: عده‌ای می‌گویند پلیس که منتقد خودرو‌های کیفیت پایین ساخت داخل است چرا این خودرو‌ها را پلاک می‌کند، اما در این باره قانون صراحت اعلام کرده بجز پلیس سه دستگاه وزارت صمت، استاندارد و محیط زیست خودرو را تست و تایید کند و اگر تاییدیه این سه دستگاه وجود داشته باشد به طور قانونی پلیس باید این خودرو‌ها را شماره و پلاک گذاری کند.

وی افزود: سازمان استاندارد در این باره کوتاهی کرده و می‌کند، اما با دستور و تاکید رییس جمهوری این اختیار را داریم جلوی پلاک گذاری خودرو‌های بی کیفیت را بگیریم.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات